Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Teaching Competence of University Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41600%2F16%3A71406" target="_blank" >RIV/60460709:41600/16:71406 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Teaching Competence of University Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the quality of teaching competence of university teachers by means of teacher self-reflection. In the Czech legislative educational environment each of the academic staff must have the professional competence (certificated by a university degree for the given field of study) but they need not have so called pedagogical education (unlike teachers of primary and secondary schools). In this context, two aspects are then the reference framework for self-reflection: (a) pedagogical education, (b) knowledge of the principles of university pedagogy (teaching). The obtained results refer to so called procedural efficiency of evaluation of a particular educational institution. The target group consists of academicians of a particular university whose sample is obtained randomly for the past six academic years. The self-reflection is recorded in a questionnaire survey reflecting two questions with categorical scale of responses. The empirical data are processed on the basis of descriptive s

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Teaching Competence of University Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the quality of teaching competence of university teachers by means of teacher self-reflection. In the Czech legislative educational environment each of the academic staff must have the professional competence (certificated by a university degree for the given field of study) but they need not have so called pedagogical education (unlike teachers of primary and secondary schools). In this context, two aspects are then the reference framework for self-reflection: (a) pedagogical education, (b) knowledge of the principles of university pedagogy (teaching). The obtained results refer to so called procedural efficiency of evaluation of a particular educational institution. The target group consists of academicians of a particular university whose sample is obtained randomly for the past six academic years. The self-reflection is recorded in a questionnaire survey reflecting two questions with categorical scale of responses. The empirical data are processed on the basis of descriptive s

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-5895-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    7919-7925

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville (Spain)

  • Místo konání akce

    Seville (Spain)

  • Datum konání akce

    14. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku