The process of socialization and education in school
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872386" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872386 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://soced.cz/wp-content/uploads/2014/05/STUDIE_Proces-socializacie-a-vychova-v-skole.pdf" target="_blank" >http://soced.cz/wp-content/uploads/2014/05/STUDIE_Proces-socializacie-a-vychova-v-skole.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2014.02.01.03" target="_blank" >10.7441/soced.2014.02.01.03</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Proces socializácie a výchova v škole
Popis výsledku v původním jazyce
Stávanie sa spoločenskou bytosťou nie je len otázkou výchovy a vzdelávania, je to proces socializácie, ?učenie sa v spoločenských podmienkach?, proces vzniku a vývinu osobnosti vo vzájomnej závislosti od spoločensky sprostredkovaného sociálneho a materiálneho okolia. Teória socializácie v škole musí vysvetliť, ako sa spája reprodukcia spoločenského systému s vývinom osobnosti jednotlivca a súčasne musí vysvetliť, ako môžu spolu fungovať kritický vývin subjektu a spoločenské zmeny. Významnú súčasť výchovy a vzdelávania predstavuje i utváranie identity žiakov. Bez vzniku identity ?môjho ja? nemožno hovoriť ani o autoregulácii.
Název v anglickém jazyce
The process of socialization and education in school
Popis výsledku anglicky
Becoming a social being is not just a matter of education; it is a process of socialization, "learning in social conditions", and the process of formation and development of personality in the interdependence of a socially mediated social and physical environment. A theory of socialization at school must explain how social reproduction is associated with the development of one's personality and also must explain how they can work together in the critical development of entity and societal changes. It isan important part of education and is responsible for the identity formation of students. Without creating an identity "of me" it is not possible to speak about self-regulation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální pedagogika
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
37-50
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—