Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogical Activities with Gifted Children on Primary Schools in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43871311" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43871311 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.868" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.868</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.868" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.868</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedagogical Activities with Gifted Children on Primary Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents a study the aim of which was to evaluate selected forms of pedagogical activities with gifted pupils declared by 681 teachers in the questionnaire. One of the main findings of the research was that the teachers are able to modify thecontents of the curriculum, and on the contrary, they have problems with modifying the educational process and introducing selected principles of inclusive pedagogy into practice. Furthermore, it was discovered that the better quality level of the careof gifted pupil s is declared by women, pedagogues with a longer practice and pedagogues of humanities.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogical Activities with Gifted Children on Primary Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents a study the aim of which was to evaluate selected forms of pedagogical activities with gifted pupils declared by 681 teachers in the questionnaire. One of the main findings of the research was that the teachers are able to modify thecontents of the curriculum, and on the contrary, they have problems with modifying the educational process and introducing selected principles of inclusive pedagogy into practice. Furthermore, it was discovered that the better quality level of the careof gifted pupil s is declared by women, pedagogues with a longer practice and pedagogues of humanities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences 174

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "2004-2011"

  • Název nakladatele

    Elsevier Ltd.

  • Místo vydání

    Paříž

  • Místo konání akce

    Paříž

  • Datum konání akce

    25. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku