Pedagogical Activities with Gifted Children on Primary Schools in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43871311" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43871311 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.868" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.868</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.868" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.868</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pedagogical Activities with Gifted Children on Primary Schools in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents a study the aim of which was to evaluate selected forms of pedagogical activities with gifted pupils declared by 681 teachers in the questionnaire. One of the main findings of the research was that the teachers are able to modify thecontents of the curriculum, and on the contrary, they have problems with modifying the educational process and introducing selected principles of inclusive pedagogy into practice. Furthermore, it was discovered that the better quality level of the careof gifted pupil s is declared by women, pedagogues with a longer practice and pedagogues of humanities.
Název v anglickém jazyce
Pedagogical Activities with Gifted Children on Primary Schools in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article presents a study the aim of which was to evaluate selected forms of pedagogical activities with gifted pupils declared by 681 teachers in the questionnaire. One of the main findings of the research was that the teachers are able to modify thecontents of the curriculum, and on the contrary, they have problems with modifying the educational process and introducing selected principles of inclusive pedagogy into practice. Furthermore, it was discovered that the better quality level of the careof gifted pupil s is declared by women, pedagogues with a longer practice and pedagogues of humanities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences 174
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
"2004-2011"
Název nakladatele
Elsevier Ltd.
Místo vydání
Paříž
Místo konání akce
Paříž
Datum konání akce
25. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—