Self-regulation and academic self-efficacy of Czech university students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43872116" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43872116 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.803" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.803</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.803" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.803</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-regulation and academic self-efficacy of Czech university students
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents findings on self-regulatory behavior in Czech adults, as measured by SRQ-CZ, an instrument originally developed by Brown et al. (1999), and on self-efficacy in learning as measured by SEQ, an instrument developed by Jakešová (2014). The two results correlated low, which indicates that SRQ-CZ measures the generic ability while the SEQ measures domain specific beliefs. As expected, the scores on positive dimensions of SRQ-CZ (Goal Orientation and Decision Making) were above the midpointof the scale used, while in negative dimensions (Self-direction and Impulsivity Control) the scores were below the midpoint.
Název v anglickém jazyce
Self-regulation and academic self-efficacy of Czech university students
Popis výsledku anglicky
The paper presents findings on self-regulatory behavior in Czech adults, as measured by SRQ-CZ, an instrument originally developed by Brown et al. (1999), and on self-efficacy in learning as measured by SEQ, an instrument developed by Jakešová (2014). The two results correlated low, which indicates that SRQ-CZ measures the generic ability while the SEQ measures domain specific beliefs. As expected, the scores on positive dimensions of SRQ-CZ (Goal Orientation and Decision Making) were above the midpointof the scale used, while in negative dimensions (Self-direction and Impulsivity Control) the scores were below the midpoint.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1117-1123
Název nakladatele
Elsevier Ltd.
Místo vydání
Kidlington
Místo konání akce
Paříž
Datum konání akce
25. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—