Czech validation of the self-regulation and self-efficacy questionnaires for learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43874892" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43874892 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001178" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001178</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.092" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.092</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech validation of the self-regulation and self-efficacy questionnaires for learning
Popis výsledku v původním jazyce
The authors present the findings of the second round Czech validation of the Self-Regulation Questionnaire (SRQCZ), originally developed by Brown et al. (1999) and the Self-efficacy Questionnaire for learning (SEQ), developed by Jakešová (2014). The sample consists of participants enrolled in the formal and informal education system in the Czech Republic (n = 1.244). EFA and CFA yielded a four-factor model for SRQ-CZ with 21 items, Alpha of .85 and a one-factor model for SEQ, 8 items, Alpha of .89. The analysis suggests that the general models representing selfregulation and self-efficacy for learning are a reasonable representation of the data.
Název v anglickém jazyce
Czech validation of the self-regulation and self-efficacy questionnaires for learning
Popis výsledku anglicky
The authors present the findings of the second round Czech validation of the Self-Regulation Questionnaire (SRQCZ), originally developed by Brown et al. (1999) and the Self-efficacy Questionnaire for learning (SEQ), developed by Jakešová (2014). The sample consists of participants enrolled in the formal and informal education system in the Czech Republic (n = 1.244). EFA and CFA yielded a four-factor model for SRQ-CZ with 21 items, Alpha of .85 and a one-factor model for SEQ, 8 items, Alpha of .89. The analysis suggests that the general models representing selfregulation and self-efficacy for learning are a reasonable representation of the data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences 217 (2016)
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
313-321
Název nakladatele
Elsevier Ltd.
Místo vydání
Oxford
Místo konání akce
Istanbul
Datum konání akce
13. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000387478700038