Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech validation of the self-regulation and self-efficacy questionnaires for learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43874892" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43874892 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001178" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001178</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.092" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.092</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech validation of the self-regulation and self-efficacy questionnaires for learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors present the findings of the second round Czech validation of the Self-Regulation Questionnaire (SRQCZ), originally developed by Brown et al. (1999) and the Self-efficacy Questionnaire for learning (SEQ), developed by Jakešová (2014). The sample consists of participants enrolled in the formal and informal education system in the Czech Republic (n = 1.244). EFA and CFA yielded a four-factor model for SRQ-CZ with 21 items, Alpha of .85 and a one-factor model for SEQ, 8 items, Alpha of .89. The analysis suggests that the general models representing selfregulation and self-efficacy for learning are a reasonable representation of the data.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech validation of the self-regulation and self-efficacy questionnaires for learning

  • Popis výsledku anglicky

    The authors present the findings of the second round Czech validation of the Self-Regulation Questionnaire (SRQCZ), originally developed by Brown et al. (1999) and the Self-efficacy Questionnaire for learning (SEQ), developed by Jakešová (2014). The sample consists of participants enrolled in the formal and informal education system in the Czech Republic (n = 1.244). EFA and CFA yielded a four-factor model for SRQ-CZ with 21 items, Alpha of .85 and a one-factor model for SEQ, 8 items, Alpha of .89. The analysis suggests that the general models representing selfregulation and self-efficacy for learning are a reasonable representation of the data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences 217 (2016)

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    313-321

  • Název nakladatele

    Elsevier Ltd.

  • Místo vydání

    Oxford

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    13. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000387478700038