Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Czech Adaptation of Motivated Strategies for Learníng Questionnaire (MSLQ)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871368" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43871368 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5539/ass.v10n12p72" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5539/ass.v10n12p72</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5539/ass.v10n12p72" target="_blank" >10.5539/ass.v10n12p72</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Czech Adaptation of Motivated Strategies for Learníng Questionnaire (MSLQ)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to provide theoretical and methodological insights into the process of self-regulated learning, and to describe the adaptation of The Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ), developed by Pintrich et al. (1993). This Likert-scaled instrument was designed to assess motivation orientations and use of learning strategies. The adaptation concerned only the first section, the learning strategies section was not part of the adaptation. The motivation scales originally tap into three broad areas: (1) value, (2) expectancy, and (3) affect. In exploratory factor analysis a 3-factor model was generated and good internal consistency of the adapted instrument was achieved. In this version the questionnaire has 27 items withoverall reliability of ? = 0.83. The alphas for the three subscales range from 0.70 to 0.86 and explaines 35% of the total variance. The data proved a student?s academic self-efficacy (F1), task value (F2) and test anxiety (F3) to be stro

  • Název v anglickém jazyce

    The Czech Adaptation of Motivated Strategies for Learníng Questionnaire (MSLQ)

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to provide theoretical and methodological insights into the process of self-regulated learning, and to describe the adaptation of The Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ), developed by Pintrich et al. (1993). This Likert-scaled instrument was designed to assess motivation orientations and use of learning strategies. The adaptation concerned only the first section, the learning strategies section was not part of the adaptation. The motivation scales originally tap into three broad areas: (1) value, (2) expectancy, and (3) affect. In exploratory factor analysis a 3-factor model was generated and good internal consistency of the adapted instrument was achieved. In this version the questionnaire has 27 items withoverall reliability of ? = 0.83. The alphas for the three subscales range from 0.70 to 0.86 and explaines 35% of the total variance. The data proved a student?s academic self-efficacy (F1), task value (F2) and test anxiety (F3) to be stro

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Asian Social Science

  • ISSN

    1911-2017

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    72-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus