Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of the Czech Version of the Questionnaire on Self-Regulated Learning of Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A43865606" target="_blank" >RIV/70883521:28150/11:43865606 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of the Czech Version of the Questionnaire on Self-Regulated Learning of Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Authors of the paper aim to briefly describe the issues connected with self-regulated learning and thus present the first attempt to measure the level of self-regulated learning of university students. The aim of the questionnaire survey, which was carried out among students of auxiliary services professions at Tomas Bata University in Zlin, was to verify the validity and reliability of assessment scales of the first version of the Questionnaire on students´ self-regulated learning (DAUS). Factor analysis proved that the strongest factor of self-regulated learning is goal orientation (F1) followed by self-efficacy (F2), metacognitive strategies (F3) and study value (F4). The internal consistency of the questionnaire survey and individual scale differentials vary in therange of ? = 0.77 to 0.91.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of the Czech Version of the Questionnaire on Self-Regulated Learning of Students

  • Popis výsledku anglicky

    Authors of the paper aim to briefly describe the issues connected with self-regulated learning and thus present the first attempt to measure the level of self-regulated learning of university students. The aim of the questionnaire survey, which was carried out among students of auxiliary services professions at Tomas Bata University in Zlin, was to verify the validity and reliability of assessment scales of the first version of the Questionnaire on students´ self-regulated learning (DAUS). Factor analysis proved that the strongest factor of self-regulated learning is goal orientation (F1) followed by self-efficacy (F2), metacognitive strategies (F3) and study value (F4). The internal consistency of the questionnaire survey and individual scale differentials vary in therange of ? = 0.77 to 0.91.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F1240" target="_blank" >GA406/09/1240: Kognitivní a nonkognitivní determinanty rozvoje autoregulace učení studentů pomáhajících profesí.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    33-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus