Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Validity and Reliability Study of the Czech Version of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872108" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872108 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Validity and Reliability Study of the Czech Version of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study reports on the validation of The Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ), a self-report, Likert-scaled instrument, developed by Pintrich, et al. (1991). The instrument consists of two sections, i.e., motivation in the process ofself-regulated learning and the learning strategies of university students. The adaptation concerned only the first section, the learning strategies section was not part of the adaptation. The sample consisted of 284 students of the Faculty of Humanities at Tomas Bata University in Zlín (256 women and 28 men). The average age was 24, ranging from 19 to 49 years, with a standard deviation of 6.4 years. Within the adaptation of the MSLQ for the Czech educational environment, the exploratory and confirmatory factor analyses, Cattell?s scree test and parallel Monte Carlo analysis were performed. As a result a 3-factor model was generated. The motivation scales tap into three broad areas: (1) expectancy (represented by academic self-efficac

  • Název v anglickém jazyce

    The Validity and Reliability Study of the Czech Version of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ)

  • Popis výsledku anglicky

    This study reports on the validation of The Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ), a self-report, Likert-scaled instrument, developed by Pintrich, et al. (1991). The instrument consists of two sections, i.e., motivation in the process ofself-regulated learning and the learning strategies of university students. The adaptation concerned only the first section, the learning strategies section was not part of the adaptation. The sample consisted of 284 students of the Faculty of Humanities at Tomas Bata University in Zlín (256 women and 28 men). The average age was 24, ranging from 19 to 49 years, with a standard deviation of 6.4 years. Within the adaptation of the MSLQ for the Czech educational environment, the exploratory and confirmatory factor analyses, Cattell?s scree test and parallel Monte Carlo analysis were performed. As a result a 3-factor model was generated. The motivation scales tap into three broad areas: (1) expectancy (represented by academic self-efficac

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    54-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus