Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Third Round of the Czech Validation of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43874911" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43874911 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ccsenet.org/journal/index.php/ies/article/view/55365/32684" target="_blank" >http://www.ccsenet.org/journal/index.php/ies/article/view/55365/32684</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5539/ies.v9n7p35" target="_blank" >10.5539/ies.v9n7p35</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Third Round of the Czech Validation of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors present findings on the third round of the Czech validation of the Motivated Strategies for learning questionnaire (MSLQ), originally developed by Pintrich et al. (1991). The validation only covered an area designed to access motivation in self-regulated learning. Data was collected from a sample of university students in regular classroom settings. Principal component analysis (PCA) was conducted with eigenvalues exceeding 1. An inspection of the scree plot, discontinuity in variance, Monte Carlo parallel analysis and Cronbach's alphas were performed to assess the psychometric properties. The results were further supported by the confirmatory factor analysis with no post hoc model modifications needed. The analysis confirmed the first and second round validation structure bringing a 3-factor model and indicated that the revised MSLQ is an acceptable measure of motivation in self-regulated learning.

  • Název v anglickém jazyce

    The Third Round of the Czech Validation of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ)

  • Popis výsledku anglicky

    The authors present findings on the third round of the Czech validation of the Motivated Strategies for learning questionnaire (MSLQ), originally developed by Pintrich et al. (1991). The validation only covered an area designed to access motivation in self-regulated learning. Data was collected from a sample of university students in regular classroom settings. Principal component analysis (PCA) was conducted with eigenvalues exceeding 1. An inspection of the scree plot, discontinuity in variance, Monte Carlo parallel analysis and Cronbach's alphas were performed to assess the psychometric properties. The results were further supported by the confirmatory factor analysis with no post hoc model modifications needed. The analysis confirmed the first and second round validation structure bringing a 3-factor model and indicated that the revised MSLQ is an acceptable measure of motivation in self-regulated learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Education Studies

  • ISSN

    1913-9020

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7/2016

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    35-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus