Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measuring Motivation In Self-Regulated Learning of University Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43874912" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43874912 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://tojet.net/special/2016_12_1.pdf" target="_blank" >http://tojet.net/special/2016_12_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measuring Motivation In Self-Regulated Learning of University Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study, besides the description of the level of the motivation was also to clarify the extent of their interdependencies, as well as identifying causal connections which may affect the self-regulated learning. The data was obtained from a sample of 552 students of helping professions enrolled in tertiary education through the adapted version of the MSLQ questionnaire (Pintrich et al., 1991). Finally, we investigated how students perceive their current academic performance, how they are satisfied with this success and what they thought most often decides the degree of failure in study. Reflections on self-regulated learning and the factors affecting it may be conceived as an incentive to restructure school learning and modify the professional training of students.

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring Motivation In Self-Regulated Learning of University Students

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study, besides the description of the level of the motivation was also to clarify the extent of their interdependencies, as well as identifying causal connections which may affect the self-regulated learning. The data was obtained from a sample of 552 students of helping professions enrolled in tertiary education through the adapted version of the MSLQ questionnaire (Pintrich et al., 1991). Finally, we investigated how students perceive their current academic performance, how they are satisfied with this success and what they thought most often decides the degree of failure in study. Reflections on self-regulated learning and the factors affecting it may be conceived as an incentive to restructure school learning and modify the professional training of students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1524-1535

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus