Motivace v procesu autoregulace učení: Výsledky empirického šetření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072374" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072374 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivace v procesu autoregulace učení: Výsledky empirického šetření
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem šetření bylo kromě popisu úrovně sledovaných motivačních komponent autoregulace učení objasnit také míru jejich vzájemných závislostí a zjistit příčinné souvislosti, které mohou autoregulaci učení ovlivnit. Znamená to zjištění věkových rozdílů v úrovni motivace, rozdílů dle pohlaví, oboru, formy studia, ročníku a dle aktuální studijní úspěšnosti. V neposlední řadě jsme zjišťovali, jak studenti vnímají svou aktuální studijní úspěšnost, jak jsou s touto úspěšností spokojení a co podle nich nejčastěji rozhoduje o studijním neúspěchu. Úvahy o autoregulaci učení a okolnostech, které ji ovlivňují, mohou být pojaty jako impuls ke strukturaci školního učení a modifikaci profesní přípravy studentů pomáhajících profesí.
Název v anglickém jazyce
Motivation in the process of self-regulated learning: the first results
Popis výsledku anglicky
The aim of the investigation was to describe the levels observed in addition to the motivational component of self-learning also clarify the extent of their interdependencies and determine causation that may affect self-regulated learning. It means finding age differences in the level of motivation, differences by gender, field of study; year and the current degree of success. Finally, we investigated how students perceive their current school performance as satisfied with this success and what according to them, most often decides the degree of failure. Reflections on self-learning and circumstances that affect it, can be seen as a stimulus to the structuring of school learning and modification of training students in helping professions.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům
ISBN
9788021066779
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
104-123
Počet stran knihy
263
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—