Comparison of Self-regulation in Children and Adolescents in Children's Home and Protective Educational Facility
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43872828" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43872828 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.926" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.926</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.926" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.926</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of Self-regulation in Children and Adolescents in Children's Home and Protective Educational Facility
Popis výsledku v původním jazyce
We focus on the process of self-regulation in children and adolescents living in institutional care. Based on a content analysis of transcripts of two focus groups carried out in a children's home and a protective educational facility, we attempted to detect, describe and explain the mechanisms of self-regulation in children and adolescents aged 11-18 years. The purpose of the study was to reveal how the participants describe their performance in four components of self-regulation processes, i.e., in setting personal goals, in self-regulation of behaviour, in self-regulation of conflicts and in self-regulation of learning. Within the aforementioned content analysis we compared the previous areas in two types of institutional facilities for provision ofinstitutional and protective care.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Self-regulation in Children and Adolescents in Children's Home and Protective Educational Facility
Popis výsledku anglicky
We focus on the process of self-regulation in children and adolescents living in institutional care. Based on a content analysis of transcripts of two focus groups carried out in a children's home and a protective educational facility, we attempted to detect, describe and explain the mechanisms of self-regulation in children and adolescents aged 11-18 years. The purpose of the study was to reveal how the participants describe their performance in four components of self-regulation processes, i.e., in setting personal goals, in self-regulation of behaviour, in self-regulation of conflicts and in self-regulation of learning. Within the aforementioned content analysis we compared the previous areas in two types of institutional facilities for provision ofinstitutional and protective care.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
"2524-2531"
Název nakladatele
Elsevier Ltd.
Místo vydání
Kidlington
Místo konání akce
Paříž
Datum konání akce
25. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—