Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Self-regulation in Children and Adolescents in Children's Home and Protective Educational Facility

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43872828" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43872828 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.926" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.926</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.926" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.926</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Self-regulation in Children and Adolescents in Children's Home and Protective Educational Facility

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We focus on the process of self-regulation in children and adolescents living in institutional care. Based on a content analysis of transcripts of two focus groups carried out in a children's home and a protective educational facility, we attempted to detect, describe and explain the mechanisms of self-regulation in children and adolescents aged 11-18 years. The purpose of the study was to reveal how the participants describe their performance in four components of self-regulation processes, i.e., in setting personal goals, in self-regulation of behaviour, in self-regulation of conflicts and in self-regulation of learning. Within the aforementioned content analysis we compared the previous areas in two types of institutional facilities for provision ofinstitutional and protective care.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Self-regulation in Children and Adolescents in Children's Home and Protective Educational Facility

  • Popis výsledku anglicky

    We focus on the process of self-regulation in children and adolescents living in institutional care. Based on a content analysis of transcripts of two focus groups carried out in a children's home and a protective educational facility, we attempted to detect, describe and explain the mechanisms of self-regulation in children and adolescents aged 11-18 years. The purpose of the study was to reveal how the participants describe their performance in four components of self-regulation processes, i.e., in setting personal goals, in self-regulation of behaviour, in self-regulation of conflicts and in self-regulation of learning. Within the aforementioned content analysis we compared the previous areas in two types of institutional facilities for provision ofinstitutional and protective care.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "2524-2531"

  • Název nakladatele

    Elsevier Ltd.

  • Místo vydání

    Kidlington

  • Místo konání akce

    Paříž

  • Datum konání akce

    25. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku