Předškolní edukace a dítě: výzvy pro pedagogickou teorii a výzkum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873836" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873836 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Předškolní edukace a dítě: výzvy pro pedagogickou teorii a výzkum
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace analyzuje vybrané otázky předškolní pedagogiky. Má teoreticko - empirický charakter. Jejím edičním záměrem bylo zachytit, komunikovat a vyhodnotit výzvy a trendy v předškolní edukaci, tak jak se odrážejí v její teorii a statistických ukazatelích o mateřských školách. Cílem bylo také diskutovat nezodpovězené otázky, na které dnes předškolní edukace a její instituce- mateřská škola hledá odpovědi. Hlavní část publikace tvoří tři kapitoly. První z nich reflektuje některé terminologické nejasnostina poli předškolní pedagogiky. Kapitola je vedena snahou podpořit zpřesňování vědeckého jazyka a vytvořit prostor pro rozvíjení pojmů v terminologii předškolní pedagogiky. Obsahem druhé kapitoly je teoretické vymezení terénu výzkumů souvisejících s předškolní edukací. Jsou v ní identifikovány i zajímavé výzvy pro pedagogický výzkumv předškolní pedagogice i samotné edukaci. Kapitola rovněž přináší stručný nástin výzkumného projektu, jehož cílem je poznání světa současného dítěte na prahu
Název v anglickém jazyce
Pre-school education and child: challenges for pedagogical theory and research
Popis výsledku anglicky
The publication analyses selected issues of pre-school education. It has a theoretical - empirical character. Its editorial intent was to capture, communicate and assess the challenges and trends in preschool education, as reflected in its theory and statistical indicators for kindergartens. The aim was also to discuss unanswered questions in the area of today's preschool education and its institutions - kindergartens. The main part of the book consists of three chapters. The first of them reflects someterminological confusion in the field of child education. Chapter seeks to promote the clarification of scientific language and create space for the development of concepts in the terminology of pre-school education. The second chapter focuses on the theoretical definition of the field of research related to the education of preschool children. One of its aims is to identify some interesting challenges for educational research in preschool pedagogy and education itself. The chapter also
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7454-554-2
Počet stran knihy
110
Název nakladatele
Academia Centrum UTB ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—