Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

POSTPONEMENT OF SCHOOL ATTENDANCE AS A SPECIFIC OF EDUCATION IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873839" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873839 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    POSTPONEMENT OF SCHOOL ATTENDANCE AS A SPECIFIC OF EDUCATION IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Compulsory school attendance is set at nine years in the Czech Republic. It usually starts at the age of 6 years and it is met by successful completing of primary and lower secondary education (ISCED 1 and 2). Czech Republic is among the countries in which the first-graders must have a certain level of school readiness resulting from their physical, mental and social development. School readiness is diagnosed by a psychologist, paediatrician and pedagogue. The conclusion of this diagnostics becomes thebasis for parents who can ask the director of primary school for postponement of compulsory school attendance. Frequent postponements of schooling are the specific of the Czech educational environment because they relate to almost one fifth of the population of children. For example, these results raise many questions in comparison with neighbouring Slovakia, which has very similar socio-economic and cultural conditions, and where postponements of school attendance concern about tenth of

  • Název v anglickém jazyce

    POSTPONEMENT OF SCHOOL ATTENDANCE AS A SPECIFIC OF EDUCATION IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    Compulsory school attendance is set at nine years in the Czech Republic. It usually starts at the age of 6 years and it is met by successful completing of primary and lower secondary education (ISCED 1 and 2). Czech Republic is among the countries in which the first-graders must have a certain level of school readiness resulting from their physical, mental and social development. School readiness is diagnosed by a psychologist, paediatrician and pedagogue. The conclusion of this diagnostics becomes thebasis for parents who can ask the director of primary school for postponement of compulsory school attendance. Frequent postponements of schooling are the specific of the Czech educational environment because they relate to almost one fifth of the population of children. For example, these results raise many questions in comparison with neighbouring Slovakia, which has very similar socio-economic and cultural conditions, and where postponements of school attendance concern about tenth of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2015 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    6146-6154

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville (Španělsko)

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku