Odklady školní docházky v kontextu výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147199" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147199 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Odklady školní docházky v kontextu výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
Předškolní vzdělávání v České republice prochází zásadními koncepčními změnami, které reagují na aktuální vzdělávací trendy ve světě. V popředí stojí požadavky související s proměnou školy, s důrazem na osobnostně orientovaný přístup k dítěti jako k jedinečné osobnosti s vlastními zájmy a potřebami. Pracovníci Katedry primární a preprimární pedagogiky spolu s odborníky Katedry psychologie a patopsychologie a Ústavu speciálně-pedagogických studií PdF UP v Olomouci realizovali v letech 2009 - 2012 mezinárodní výzkum (GAČR), s cílem zjistit úroveň připravenosti dětí k zahájení povinné školní docházky. Prostřednictvím příspěvku seznamujeme s výsledky výzkumu, věnujeme se jedné ze sledovaných oblastí, a to odkladům školní docházky, které mají v České republice stoupající tendenci.
Název v anglickém jazyce
Postponement of compulsory school in the context of research
Popis výsledku anglicky
Preschool education in the Czech Republic is currently subject to principal conceptual changes that reflect the present educational trends in the world. The most significant requirements relate to a transformation of school with an emphasis on personality-oriented approach to the child who is regarded a unique person with own interests and needs. The employees of the Department of Primary and Pre-primary Education together with the experts from the Department of Psychology and Pathopsychology and the Institute of Special Education Studies at the Faculty of Education, Palacky University, Olomouc performed an international research study between 2009 - 2012 (GACR) with an objective to identify the level of children's' readiness for starting compulsory school attendance, This paper presents the results of the research highlighting one of the monitored areas - postponement of school attendance, which has an increasing trend in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0206" target="_blank" >GA406/09/0206: Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v pojetí současného kurikula a z pohledu komparace ve vybraných zemích EU</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
ISBN
978-80-7414-602-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
170-174
Název nakladatele
Univerzita J. E. Purkyně
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
16. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—