Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Odklady školní docházky v kontextu výzkumu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147199" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147199 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Odklady školní docházky v kontextu výzkumu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předškolní vzdělávání v České republice prochází zásadními koncepčními změnami, které reagují na aktuální vzdělávací trendy ve světě. V popředí stojí požadavky související s proměnou školy, s důrazem na osobnostně orientovaný přístup k dítěti jako k jedinečné osobnosti s vlastními zájmy a potřebami. Pracovníci Katedry primární a preprimární pedagogiky spolu s odborníky Katedry psychologie a patopsychologie a Ústavu speciálně-pedagogických studií PdF UP v Olomouci realizovali v letech 2009 - 2012 mezinárodní výzkum (GAČR), s cílem zjistit úroveň připravenosti dětí k zahájení povinné školní docházky. Prostřednictvím příspěvku seznamujeme s výsledky výzkumu, věnujeme se jedné ze sledovaných oblastí, a to odkladům školní docházky, které mají v České republice stoupající tendenci.

  • Název v anglickém jazyce

    Postponement of compulsory school in the context of research

  • Popis výsledku anglicky

    Preschool education in the Czech Republic is currently subject to principal conceptual changes that reflect the present educational trends in the world. The most significant requirements relate to a transformation of school with an emphasis on personality-oriented approach to the child who is regarded a unique person with own interests and needs. The employees of the Department of Primary and Pre-primary Education together with the experts from the Department of Psychology and Pathopsychology and the Institute of Special Education Studies at the Faculty of Education, Palacky University, Olomouc performed an international research study between 2009 - 2012 (GACR) with an objective to identify the level of children's' readiness for starting compulsory school attendance, This paper presents the results of the research highlighting one of the monitored areas - postponement of school attendance, which has an increasing trend in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0206" target="_blank" >GA406/09/0206: Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v pojetí současného kurikula a z pohledu komparace ve vybraných zemích EU</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti

  • ISBN

    978-80-7414-602-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    170-174

  • Název nakladatele

    Univerzita J. E. Purkyně

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    16. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku