Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE PHENOMENON OF RITUALIZED BEHAVIOUR IN CZECH NURSERY SCHOOL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43875243" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43875243 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0560" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0560</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2016.0560" target="_blank" >10.21125/iceri.2016.0560</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE PHENOMENON OF RITUALIZED BEHAVIOUR IN CZECH NURSERY SCHOOL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Empirically focused article is dealing with the topic of rituals and ritualized behaviour in the environment of Czech nursery schools. Rituals and ritualized behaviour are defined as repetitive activities that are happening in a specific detachment from everyday life. They begin and end with a ceremony and have powerful symbolic content, significant functions and their length varies. The study offers results of qualitative research, which aims to discover how rituals and the ritualized behaviour are used in educational reality of nursery schools. Participant observation was utilized in 4 nursery schools, as well as semi-structured interviews with 4 teachers from those schools. The research proposes that rituals and ritualized behavior are an integral part of the life in nursery school. They are very attractive for children and are fully controlled by the teacher. She uses them deliberately as an aid to ease most of the educational activities in nursery school.

  • Název v anglickém jazyce

    THE PHENOMENON OF RITUALIZED BEHAVIOUR IN CZECH NURSERY SCHOOL

  • Popis výsledku anglicky

    Empirically focused article is dealing with the topic of rituals and ritualized behaviour in the environment of Czech nursery schools. Rituals and ritualized behaviour are defined as repetitive activities that are happening in a specific detachment from everyday life. They begin and end with a ceremony and have powerful symbolic content, significant functions and their length varies. The study offers results of qualitative research, which aims to discover how rituals and the ritualized behaviour are used in educational reality of nursery schools. Participant observation was utilized in 4 nursery schools, as well as semi-structured interviews with 4 teachers from those schools. The research proposes that rituals and ritualized behavior are an integral part of the life in nursery school. They are very attractive for children and are fully controlled by the teacher. She uses them deliberately as an aid to ease most of the educational activities in nursery school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2016 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-5895-1

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    6818-6826

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville (Spain)

  • Datum konání akce

    14. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku