Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální potřeby středoškoláků s vrozeným tělesným postižením: opomíjený aspekt edukační praxe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517725" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517725 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální potřeby středoškoláků s vrozeným tělesným postižením: opomíjený aspekt edukační praxe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha se zaměřuje na důležitou oblast vzdělávací politiky, které se však tuzemská bádání na poli pedagogických věd navzdory narůstajícím inkluzivním trendům prozatím systematicky nevěnují – sociální potřeby individuálně integrovaných žáků s vrozeným tělesným postižením v prostředí střední školy. První část knihy teoreticky ukotvuje zvolenou problematiku, a to s akcentem na charakteristiku sledované skupiny edukantů z hlediska somatického, sociálně-psychologického a edukačního. Pozornost je však věnována také sociálním aspektům školské integrace a jejím aktuálním trendům. V druhé části monografie jsou představeny výsledky vlastního kvalitativního výzkumu, jehož záměrem bylo rozkrýt za využití postupů situační analýzy, jak deset absolventů s vrozeným tělesným postižením (dětskou mozkovou obrnou či spinální svalovou atrofií) vnímalo v průběhu docházky na střední školu klíčové elementy participující v situaci naplňování jejich sociální potřeb.

  • Název v anglickém jazyce

    Social needs of high school students with congenital physical disabilities as a neglected aspect of educational practice

  • Popis výsledku anglicky

    The monography deals with a significant area of educational policy which has been, in the context of growing inlusive tendencies, neglected in the field of Czech educational researches – social needs of individually integrated students with congenital physical disabilities in the secondary school environment. The firt part of the book is focused on a description of physically disabled students from the somathopedic, social-psychological and educational perspective. Moreover, the attention is paid to social aspects of school integration and its current trends. The second part of the book represents the results of own qualitative reseach. Its main aim was to explore, with the using of analytical steps of situational analysis, how the targent group of ten graduates with cerebral palsy or spinal mascular atrophy perceive main elements participanting on saturation of their significant social needs.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7454-726-3

  • Počet stran knihy

    170

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy