Sociální potřeby středoškoláků s vrozeným tělesným postižením: opomíjený aspekt edukační praxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517725" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517725 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální potřeby středoškoláků s vrozeným tělesným postižením: opomíjený aspekt edukační praxe
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha se zaměřuje na důležitou oblast vzdělávací politiky, které se však tuzemská bádání na poli pedagogických věd navzdory narůstajícím inkluzivním trendům prozatím systematicky nevěnují – sociální potřeby individuálně integrovaných žáků s vrozeným tělesným postižením v prostředí střední školy. První část knihy teoreticky ukotvuje zvolenou problematiku, a to s akcentem na charakteristiku sledované skupiny edukantů z hlediska somatického, sociálně-psychologického a edukačního. Pozornost je však věnována také sociálním aspektům školské integrace a jejím aktuálním trendům. V druhé části monografie jsou představeny výsledky vlastního kvalitativního výzkumu, jehož záměrem bylo rozkrýt za využití postupů situační analýzy, jak deset absolventů s vrozeným tělesným postižením (dětskou mozkovou obrnou či spinální svalovou atrofií) vnímalo v průběhu docházky na střední školu klíčové elementy participující v situaci naplňování jejich sociální potřeb.
Název v anglickém jazyce
Social needs of high school students with congenital physical disabilities as a neglected aspect of educational practice
Popis výsledku anglicky
The monography deals with a significant area of educational policy which has been, in the context of growing inlusive tendencies, neglected in the field of Czech educational researches – social needs of individually integrated students with congenital physical disabilities in the secondary school environment. The firt part of the book is focused on a description of physically disabled students from the somathopedic, social-psychological and educational perspective. Moreover, the attention is paid to social aspects of school integration and its current trends. The second part of the book represents the results of own qualitative reseach. Its main aim was to explore, with the using of analytical steps of situational analysis, how the targent group of ten graduates with cerebral palsy or spinal mascular atrophy perceive main elements participanting on saturation of their significant social needs.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7454-726-3
Počet stran knihy
170
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—