Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Máme hračku, tak co s ní? : od teorie k verifikaci v prostředí mateřské školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63520772" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63520772 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Máme hračku, tak co s ní? : od teorie k verifikaci v prostředí mateřské školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná publikace se věnuje klasickému fenoménu spojenému s rozvojem dítěte, a totiž hře, konkrétně pak hře s hračkami v prostředí mateřské školy. Cílem je rozšířit řady publikací se zaměřením na předškolní vzdělávání o titul postavený na výzkumném záměru, který vychází z analýzy současných zahraničních publikací. Naším záměrem je ověřit originální sadu didaktických her a hraček v reálném prostředí mateřských škol a dále zjistit, jak učitelé pracují s hrou a hračkami, které mají v dané mateřské škole k dispozici. Dosavadní české publikace věnované problematice hry pro rozvoj dítěte předškolního věku se obvykle neopírají o empirická data a směřují spíše do oblasti metodické podpory učitelům, věříme tedy, že tato kniha může přispět k poznání reality hry dětí v mateřské škole. První kapitoly této publikace jsou věnovány teoretickému vstupu do problematiky hry a hračky, v němž se autorky snaží předkládat současné zdroje jak české, tak především zahraniční literatury, kde je výzkum mnoha oblastí hry dítěte velmi propracovaný. Inspiraci lze najít ve studiích z různých vědních oborů. Kapitoly jsou zaměřeny na možná vymezení hry a hračky, roli učitele a dítěte ve hře, stručný nástin teorií, z nichž lze v praxi učitele vycházet, a oblasti rozvoje dítěte předškolního věku, kde odborníci spatřují potenciál využití hraček a dalších objektů v prostředí mateřské školy. Druhá část knihy je následně zaměřena na výzkum v reálném prostředí mateřských škol, kde autorky pozorovaly děti při hře s vytvořenými hračkami. Doplňujícími metodami pak byly rozhovory s učitelkami v daných mateřských školách a především dětmi. Jejich hlasu je třeba naslouchat, což ukazují i prezentovaná zjištění v této publikaci.

  • Název v anglickém jazyce

    We have a toy, so what can we do? : from theory to verification in preschool environment

  • Popis výsledku anglicky

    This publication focuses on the current knowledge in play theory presented on the basis of an analysis of mainly foreign expert resources. The book also presents the research of children&apos;s play with toys in the preschool environment and thus contributes to the knowledge of the reality of children&apos;s play in such an environment. The aim was is to verify the original set of didactic games and toys in the real environment of kindergartens and to find out how teachers work with play and the toys they have at their disposal. The theoretical part of the publication is devoted to the problem statement and the possible definition of the play and the didactic toy. Further chapters focus on the role of a teacher and a child in the play, then a brief outline of play theories and the fields of preschool child development where the experts find out the potential of using toys in preschool settings. The second part of the book is aimed to the presentation and interpretation of the research findings from the real preschool environment based on the observation of children´s play with the toys. For the purposes of this research, a set of original didactic toys for preschool children was developed by the students of the study programme Preschool Teacher Training at the Faculty of Humanities, Tomas Bata University in Zlín. The aim was to demonstrate the ability to link knowledge from the theory of play together with students´ practical training in faculty kindergartens. The empirical part of this publication focuses primarily on verifying the functionality of toys by the children themselves. The research strategy is also reinforced by interviews with preschool children and their teachers. The authors attach a special importance to the children&apos;s voice in play, furthermore, the need to listen to them is supported by the findings presented in this publication.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7454-796-6

  • Počet stran knihy

    119

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy