Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The importance of didactic toys in kindergarten educational process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63525903" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63525903 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-20135-7_21" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-20135-7_21</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-20135-7_21" target="_blank" >10.1007/978-3-030-20135-7_21</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The importance of didactic toys in kindergarten educational process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study is to identify preschool children’s strategies in choice and play with didactic toys. The research was based on participatory observation of children with the set of original didactic toys. In total, 77 children aged 2 to 6 years from four different kindergartens were observed, with children always in small groups. The data obtained in the form of video recordings and field notes was then transcribed and analyzed using qualitative methods. The results point out the teacher’s influence, usually determined what the toy serves or what task have to accomplished. We also point out the possible conditionality of the child’s interest in the toy. Findings highlights the child’s strategy in the play, especially the modification of the toy that arises just when the child has the opportunity to independently explore the toys. The importance is to support the didactic thinking of kindergarten’s teachers including pre-service teachers. © 2020, Springer Nature Switzerland AG.

  • Název v anglickém jazyce

    The importance of didactic toys in kindergarten educational process

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to identify preschool children’s strategies in choice and play with didactic toys. The research was based on participatory observation of children with the set of original didactic toys. In total, 77 children aged 2 to 6 years from four different kindergartens were observed, with children always in small groups. The data obtained in the form of video recordings and field notes was then transcribed and analyzed using qualitative methods. The results point out the teacher’s influence, usually determined what the toy serves or what task have to accomplished. We also point out the possible conditionality of the child’s interest in the toy. Findings highlights the child’s strategy in the play, especially the modification of the toy that arises just when the child has the opportunity to independently explore the toys. The importance is to support the didactic thinking of kindergarten’s teachers including pre-service teachers. © 2020, Springer Nature Switzerland AG.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Intelligent Systems and Computing

  • ISBN

    978-3-030-20134-0

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    215-222

  • Název nakladatele

    Springer Verlag

  • Místo vydání

    Berlín

  • Místo konání akce

    Washington D. C.

  • Datum konání akce

    24. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku