Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PARENT AS A PARTAKER IN SPEECH THERAPY PREVENTION IN A PRESCHOOL AGE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63520877" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63520877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.1155" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.1155</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.1155" target="_blank" >10.21125/edulearn.2018.1155</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PARENT AS A PARTAKER IN SPEECH THERAPY PREVENTION IN A PRESCHOOL AGE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we will focus on defining speech therapy prevention in preschool children, but we will also mention the partakers involved in this process. At the heart of interest is the parent, who is the first partaker, and essentially affects speech development of a child of preschool age either consciously or unconsciously. We are interested in what knowledge and information the parent has about the process of primary speech prevention, which is implemented continuously at home environment or nursery school. Data for the empirical part of this text were obtained on the basis of quantitative methodology. A questionnaire was created for parents of children attending nursery school. The questionnaire contained 19 items. Research data were evaluated in the statistical program SPSS, and then interpreted.

  • Název v anglickém jazyce

    PARENT AS A PARTAKER IN SPEECH THERAPY PREVENTION IN A PRESCHOOL AGE

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we will focus on defining speech therapy prevention in preschool children, but we will also mention the partakers involved in this process. At the heart of interest is the parent, who is the first partaker, and essentially affects speech development of a child of preschool age either consciously or unconsciously. We are interested in what knowledge and information the parent has about the process of primary speech prevention, which is implemented continuously at home environment or nursery school. Data for the empirical part of this text were obtained on the basis of quantitative methodology. A questionnaire was created for parents of children attending nursery school. The questionnaire contained 19 items. Research data were evaluated in the statistical program SPSS, and then interpreted.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN18 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-02709-5

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-11293

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Palma de Mallorca

  • Datum konání akce

    2. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku