Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Self-Efficacy and Self-Improvement in Metacognitive Regulation in Students of Helping Professions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521076" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Self-Efficacy and Self-Improvement in Metacognitive Regulation in Students of Helping Professions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter focuses on the role of self-efficacy and self-improvement in metacognitive regulation in university students of helping professions. The aim of the research was to discover relationships among self-efficacy, self-improvement (as important processes of self-regulated learning) and metacognitive regulation (i.e., self-evaluation, self-monitoring and planning). The data obtained from 330 university students were analysed through structural equation modelling. We discovered that relationships among the observed processes can be structured in a model. In this model, self-efficacy positively affects self-improvement, which has a significant impact on metacognitive regulation (self-evaluation, monitoring and planning) by predicting students’ monitoring directly and indirectly through planning and/or self-evaluation. Furthermore, self-efficacy positively affects self-evaluation, which has a significant impact on monitoring; directly and indirectly through planning.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Self-Efficacy and Self-Improvement in Metacognitive Regulation in Students of Helping Professions

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on the role of self-efficacy and self-improvement in metacognitive regulation in university students of helping professions. The aim of the research was to discover relationships among self-efficacy, self-improvement (as important processes of self-regulated learning) and metacognitive regulation (i.e., self-evaluation, self-monitoring and planning). The data obtained from 330 university students were analysed through structural equation modelling. We discovered that relationships among the observed processes can be structured in a model. In this model, self-efficacy positively affects self-improvement, which has a significant impact on metacognitive regulation (self-evaluation, monitoring and planning) by predicting students’ monitoring directly and indirectly through planning and/or self-evaluation. Furthermore, self-efficacy positively affects self-evaluation, which has a significant impact on monitoring; directly and indirectly through planning.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Self-Regulated Learners: Strategies, Performance, and Individual Differences

  • ISBN

    978-1-5361-3618-0

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    155-184

  • Počet stran knihy

    247

  • Název nakladatele

    Nova Science Publishers

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly