Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Posouzení významu multikulturní kompetence studenty ve vztahu ke komponentům autoregulace učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868056" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868056 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Posouzení významu multikulturní kompetence studenty ve vztahu ke komponentům autoregulace učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je zaměřena na autoregulaci multikulturního učení vysokoškolských studentů ve vztahu k vybraným multikulturním subkompetencím. Cílem výzkumu bylo zjištění: 1) významu, který studenti přikládají jednotlivým multikulturním subkompetencím; 2) úrovněmotivace, osobní zdatnosti, atribuce a metakognice ve vztahu k multikulturním subkompetencím; 3) korelace mezi komponenty autoregulace multikulturního učení; 4) vztahů mezi přisuzovaným významem multikulturním subkompetencím a komponenty autoregualce multikulturního učení. Nástrojem sběru dat byl dotazník, který se skládal z 29 explicitně vyjádřených multikulturních subkompetencí rozdělených do tří částí: znalosti (n = 9), vědomí (n = 11) a dovednosti (n = 10). Dotazník také obsahoval otázky souvisejícís motivací, osobní zdatností, atribucí a metakognicí studentů. Největší význam přikládají studenti subkompetencím z oblasti vědomí. Nejmenší význam mají pro studenty subkompetence znalostní. Vysoká korelace byla v souvislosti s multikult

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of multicultural competence in relation to components of students? self-regulated learning

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on self-regulation of multicultural learning in relation to importance that students ascribe to multicultural subcompetencies. The research aims were discovering: 1) importance which students give to multicultural subcompetencies; 2) motivation, self efficacy, attribution and metacognition level; 3) correlation among self-regulated learning components; 4) relationships between importance of multicultural subcompetencies and self-regulated learning components. The research was questionnaire method and it contained 29 multicultural subcompetencies divided to three parts: knowledge (n = 9), awareness (n = 11) and skills (n = 10). The questionnaire contented questions related to students? motivation, self efficacy, attribution and metacognition too. Students give most importance to subcompetencies which belong to awareness. Students give lowest importance to subcompetencies which belong to knowledge. High correlation in relation with multicultural subcompetencies was reco

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP196" target="_blank" >GPP407/12/P196: Determinanty rozvoje multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kvalita ve vzdělávání : XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-7290-620-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    493-500

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UK

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku