Posouzení významu multikulturní kompetence studenty ve vztahu ke komponentům autoregulace učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868056" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868056 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Posouzení významu multikulturní kompetence studenty ve vztahu ke komponentům autoregulace učení
Popis výsledku v původním jazyce
Studie je zaměřena na autoregulaci multikulturního učení vysokoškolských studentů ve vztahu k vybraným multikulturním subkompetencím. Cílem výzkumu bylo zjištění: 1) významu, který studenti přikládají jednotlivým multikulturním subkompetencím; 2) úrovněmotivace, osobní zdatnosti, atribuce a metakognice ve vztahu k multikulturním subkompetencím; 3) korelace mezi komponenty autoregulace multikulturního učení; 4) vztahů mezi přisuzovaným významem multikulturním subkompetencím a komponenty autoregualce multikulturního učení. Nástrojem sběru dat byl dotazník, který se skládal z 29 explicitně vyjádřených multikulturních subkompetencí rozdělených do tří částí: znalosti (n = 9), vědomí (n = 11) a dovednosti (n = 10). Dotazník také obsahoval otázky souvisejícís motivací, osobní zdatností, atribucí a metakognicí studentů. Největší význam přikládají studenti subkompetencím z oblasti vědomí. Nejmenší význam mají pro studenty subkompetence znalostní. Vysoká korelace byla v souvislosti s multikult
Název v anglickém jazyce
Importance of multicultural competence in relation to components of students? self-regulated learning
Popis výsledku anglicky
The study focuses on self-regulation of multicultural learning in relation to importance that students ascribe to multicultural subcompetencies. The research aims were discovering: 1) importance which students give to multicultural subcompetencies; 2) motivation, self efficacy, attribution and metacognition level; 3) correlation among self-regulated learning components; 4) relationships between importance of multicultural subcompetencies and self-regulated learning components. The research was questionnaire method and it contained 29 multicultural subcompetencies divided to three parts: knowledge (n = 9), awareness (n = 11) and skills (n = 10). The questionnaire contented questions related to students? motivation, self efficacy, attribution and metacognition too. Students give most importance to subcompetencies which belong to awareness. Students give lowest importance to subcompetencies which belong to knowledge. High correlation in relation with multicultural subcompetencies was reco
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP196" target="_blank" >GPP407/12/P196: Determinanty rozvoje multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalita ve vzdělávání : XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-7290-620-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
493-500
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UK
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
10. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—