Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Individual Importance of Multicultural Competence in relation to Components of Students? Self-regulated Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868055" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868055 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.419" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.419</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.419" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.11.419</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Individual Importance of Multicultural Competence in relation to Components of Students? Self-regulated Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study focuses on self-regulation of multicultural learning in relation to importance that students ascribe to multicultural subcompetencies. A questionnaire on individual´s perception of importance of multicultural competence was selected as a research instrument and was distributed to 151 students of Pedagogy. We found significant differences in assessing the importance of multicultural subcompetencies which constitute components of multicultural competence: awareness, knowledge and skills. It wasalso found that that self-regulated learning components display a close relationship in connection with multicultural competences. An assumption has been disproved that the values of self-regulated learning components increase with increasing importanceassigned to various multicultural subcompetencies by students.

  • Název v anglickém jazyce

    Individual Importance of Multicultural Competence in relation to Components of Students? Self-regulated Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on self-regulation of multicultural learning in relation to importance that students ascribe to multicultural subcompetencies. A questionnaire on individual´s perception of importance of multicultural competence was selected as a research instrument and was distributed to 151 students of Pedagogy. We found significant differences in assessing the importance of multicultural subcompetencies which constitute components of multicultural competence: awareness, knowledge and skills. It wasalso found that that self-regulated learning components display a close relationship in connection with multicultural competences. An assumption has been disproved that the values of self-regulated learning components increase with increasing importanceassigned to various multicultural subcompetencies by students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP196" target="_blank" >GPP407/12/P196: Determinanty rozvoje multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24December

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    341-349

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus