Individual Importance of Multicultural Competence in relation to Components of Students? Self-regulated Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868055" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868055 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.419" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.419</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.11.419" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.11.419</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Individual Importance of Multicultural Competence in relation to Components of Students? Self-regulated Learning
Popis výsledku v původním jazyce
The study focuses on self-regulation of multicultural learning in relation to importance that students ascribe to multicultural subcompetencies. A questionnaire on individual´s perception of importance of multicultural competence was selected as a research instrument and was distributed to 151 students of Pedagogy. We found significant differences in assessing the importance of multicultural subcompetencies which constitute components of multicultural competence: awareness, knowledge and skills. It wasalso found that that self-regulated learning components display a close relationship in connection with multicultural competences. An assumption has been disproved that the values of self-regulated learning components increase with increasing importanceassigned to various multicultural subcompetencies by students.
Název v anglickém jazyce
Individual Importance of Multicultural Competence in relation to Components of Students? Self-regulated Learning
Popis výsledku anglicky
The study focuses on self-regulation of multicultural learning in relation to importance that students ascribe to multicultural subcompetencies. A questionnaire on individual´s perception of importance of multicultural competence was selected as a research instrument and was distributed to 151 students of Pedagogy. We found significant differences in assessing the importance of multicultural subcompetencies which constitute components of multicultural competence: awareness, knowledge and skills. It wasalso found that that self-regulated learning components display a close relationship in connection with multicultural competences. An assumption has been disproved that the values of self-regulated learning components increase with increasing importanceassigned to various multicultural subcompetencies by students.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP196" target="_blank" >GPP407/12/P196: Determinanty rozvoje multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
69
Číslo periodika v rámci svazku
24December
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
341-349
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—