Komparace hodnocení významu multikulturních subkompetencí učiteli a žáky na ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43868054" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43868054 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2013/04/Pedag_13_1_Komparace_Hladik.pdf" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2013/04/Pedag_13_1_Komparace_Hladik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komparace hodnocení významu multikulturních subkompetencí učiteli a žáky na ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Studie je zaměřena na problematiku obsahu multikulturní kompetence. Autoři provedli výzkum, jehož cílem bylo zjištění toho, jaký význam přisuzují učitelé a žáci na ZŠ vybraným multikulturním subkompetencím; jaký význam přisuzují učitelé a žáci na ZŠ faktorům, které mohou ovlivňovat proces osvojování si multikulturní kompetence žáky ZŠ. Nástrojem sběru dat byl dotazník obsahující položky Likertova typu. Data byla zpracována pomocí párového t testu, U testu a t testu. Výzkumným souborem bylo 944 žáků a 62učitelů základních škol. Učitelé a žáci vykazují částečnou shodu v hodnocení pěti nejvýznamnějších a pěti nejméně významných multikulturních subkompetencí. Vztah obou skupin k multikulturním znalostem je ambivalentní. Jako významný faktor ovlivňující proces osvojování si multikulturní kompetence žáky ZŠ označují učitelé a žáci rodinu a jako nejméně významné v tomto procesu obě skupiny uvádí učitele.
Název v anglickém jazyce
Comparison of assessment of the significance of multicultural subcompetencies by teachers and pupils at basic school
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on content of multicultural competence. Authors conducted research in order to discover the importance which teachers and pupils at basic schools attach to certain multicultural subcompetencies; to discover the importance which teachers and pupils attach to factors which influence the process of multicultural competence acquisition. Questionnaire with Lickert type items was a research tool. Data were processed by t test for dependent and independent samples and Mann-Whitney U Test.The research sample was constituted by 944 pupils and 62 teachers at basic schools. Teachers and pupils show a partial sameness in evaluation five most and least important multicultural subcompetencies. Both groups have an ambivalent relationship to multicultural knowledge. Teachers and pupils consider family as an important factor for multicultural competence acquisition and they consider the factor teacher as the least important.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
63
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
25-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—