Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komparace hodnocení významu multikulturních subkompetencí učiteli a žáky na ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43868054" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43868054 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2013/04/Pedag_13_1_Komparace_Hladik.pdf" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2013/04/Pedag_13_1_Komparace_Hladik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Komparace hodnocení významu multikulturních subkompetencí učiteli a žáky na ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je zaměřena na problematiku obsahu multikulturní kompetence. Autoři provedli výzkum, jehož cílem bylo zjištění toho, jaký význam přisuzují učitelé a žáci na ZŠ vybraným multikulturním subkompetencím; jaký význam přisuzují učitelé a žáci na ZŠ faktorům, které mohou ovlivňovat proces osvojování si multikulturní kompetence žáky ZŠ. Nástrojem sběru dat byl dotazník obsahující položky Likertova typu. Data byla zpracována pomocí párového t testu, U testu a t testu. Výzkumným souborem bylo 944 žáků a 62učitelů základních škol. Učitelé a žáci vykazují částečnou shodu v hodnocení pěti nejvýznamnějších a pěti nejméně významných multikulturních subkompetencí. Vztah obou skupin k multikulturním znalostem je ambivalentní. Jako významný faktor ovlivňující proces osvojování si multikulturní kompetence žáky ZŠ označují učitelé a žáci rodinu a jako nejméně významné v tomto procesu obě skupiny uvádí učitele.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of assessment of the significance of multicultural subcompetencies by teachers and pupils at basic school

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on content of multicultural competence. Authors conducted research in order to discover the importance which teachers and pupils at basic schools attach to certain multicultural subcompetencies; to discover the importance which teachers and pupils attach to factors which influence the process of multicultural competence acquisition. Questionnaire with Lickert type items was a research tool. Data were processed by t test for dependent and independent samples and Mann-Whitney U Test.The research sample was constituted by 944 pupils and 62 teachers at basic schools. Teachers and pupils show a partial sameness in evaluation five most and least important multicultural subcompetencies. Both groups have an ambivalent relationship to multicultural knowledge. Teachers and pupils consider family as an important factor for multicultural competence acquisition and they consider the factor teacher as the least important.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    25-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus