Sociální a personální kontext interkulturního učení žáků středních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521151" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521151 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/viewFile/1842/1987" target="_blank" >https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/viewFile/1842/1987</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2018-3-5" target="_blank" >10.5817/SP2018-3-5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální a personální kontext interkulturního učení žáků středních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Studie je zaměřena na výzkum sociálního a personálního kontextu interkulturního učení žáků středních škol. V 1. výzkumné studii jsme se zaměřili na identifikaci potenciálních činitelů ovlivňující interkulturní učení. Ve 2. výzkumné studii jsme identifikovali pět faktorů sociálního kontextu interkulturního učení: Škola, Rodina, Vrstevníci, Média, Referenční skupina a jeden faktor personálního kontextu: Motivace-zkušenost. Jako nejvýznamnější faktory interkulturního učení žáků středních škol se dle jejich hodnocení ukazují Motivace-zkušenost a Média. Z výsledků lze předpokládat interakční účinek faktorů Vrstevníci, Škola, Rodina a Referenční skupina na interkulturní učení žáků. Média působí více nezávisle na ostatních faktorech sociálního kontextu. Vztah sociálního a personálního kontextu existuje ve dvou variantách: kongruence a inkongruence.
Název v anglickém jazyce
The social and personal context of intercultural learning among secondary school students
Popis výsledku anglicky
The present study examines research on the social and personal context of intercultural learning among secondary school students. In our first empirical study, we focused on identifying influences which affect intercultural learning. In the second empirical study, we identified five factors of the social context of intercultural learning: School, Family, Peers, Media, and Reference group. We also identified one factor of the personal context: Motivation–Experience. The factors that appeared to be the most relevant for intercultural learning among secondary school students included Motivation–Experience and Media. Our findings show that it can be expected that Peers, School, Family and Reference group have an interactive effect on intercultural learning. Media act rather independently of the other factors of social context. The relationship between social and personal context exists in two variants: congruence and incongruence.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
91-111
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85057211268