Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Odpovědnost studentů učitelství za žákovské výsledky: pilotní studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521616" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521616 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Odpovědnost studentů učitelství za žákovské výsledky: pilotní studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je představit výsledky pilotního výzkumu subjektivní odpovědnosti učitele za žáka u studentů učitelství prvního stupně základní školy a porovnat výsledky s předchozím výzkumem. Výzkumným záměrem dotazníkového šetření bylo zjištění, zda studenti učitelství přisuzují žákův úspěch či neúspěch sobě nebo ho naopak připisují žákovi.

  • Název v anglickém jazyce

    PRE-SERVICE TEACHERS‘ RESPONSIBILITY FOR PUPIL OUTCOMES: PILOT STUDY

  • Popis výsledku anglicky

    the teacher perception of his/her responsibility for pupil outcomes. Our aim is to presents results of the pilot testing of pre-service primary teachers with the objective to reveal teacher trainees’ approach to their responsibility for pupils’ success or failure. We focus on their subjective (Mareš, Skalská, Kantorková, 1994), personal (Guskey, 1981) responsibility. As for the methods, the respondents were invited to complete a quantitative research questionnaire of pre-service teacher responsibility for pupil outcomes (Mareš J., Kantorková, H., 1991 in Lukášová-Kantorková, 2013). Despite its preliminary character, the research would seem to indicate how pre-service teachers perceive their influence on pupils´ results and to what extent they tend to attribute responsibility for the pupils´ achievement or failure to pupils.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů