Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-service Teacher Subjective Responsibility for Pupil Outcomes: Pilot Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521576" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521576 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_4-2018online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_4-2018online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-service Teacher Subjective Responsibility for Pupil Outcomes: Pilot Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although teacher responsibility is a rather frequently investigated topic, less attention has been paid to teacher personal perception of responsibility for pupil outcomes. This study presents results of a pilot quantitative questionnaire investigation of pre-service primary teachers at a Czech university with the aim to reveal teacher trainees’ approach to their subjective responsibility for pupil success or failure. The preliminary findings suggest that pre-service teachers tend to assume a greater responsibility for pupil success than for his or her failure. Since the results of our quantitative questionnaire research do not provide a more complex insight into pre-service teachers’ perception of responsibility in a broader sense, the study sets goals for further mixed methods research combining longitudinal quantitative and qualitative strategies.

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-service Teacher Subjective Responsibility for Pupil Outcomes: Pilot Study

  • Popis výsledku anglicky

    Although teacher responsibility is a rather frequently investigated topic, less attention has been paid to teacher personal perception of responsibility for pupil outcomes. This study presents results of a pilot quantitative questionnaire investigation of pre-service primary teachers at a Czech university with the aim to reveal teacher trainees’ approach to their subjective responsibility for pupil success or failure. The preliminary findings suggest that pre-service teachers tend to assume a greater responsibility for pupil success than for his or her failure. Since the results of our quantitative questionnaire research do not provide a more complex insight into pre-service teachers’ perception of responsibility in a broader sense, the study sets goals for further mixed methods research combining longitudinal quantitative and qualitative strategies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (on-line)

  • ISSN

    1213-7499

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    IV/2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    27-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus