Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

O výsledcích výzkumu dospělých studentů ve vztahu k inkluzivní edukaci Romů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521683" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521683 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    O výsledcích výzkumu dospělých studentů ve vztahu k inkluzivní edukaci Romů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době probíhá proces inkluze, který umožňuje také Romům vřadit se do hlavního vzdělávacího proudu. Hledají se nové metody, ale zapomíná se na modely úspěšné edukace romských žáků v minulosti. Takový model vytvořil sociální pedagog a andragog Miroslav Dědič v padesátých letech v Květušíně na Šumavě. Ke svým edukačním úspěchům si potřeboval vytvořit i korektní přístup k dospělým Romům, rodičům dětí. Dnes je tento projekt kritizován formou filmu Zatajené dopisy, který akcentuje negativní jevy v Dědičově výchově a nevšímá si úspěchů, kterých bylo reálně dosaženo. Příspěvek se zabývá výzkumem názorů dospělých studentů, andragogů a sociálních pedagogů na tuto situaci a možností využití tohoto modelu pro praxi dnes.

  • Název v anglickém jazyce

    About the Results of Adult Learners´Research in Relationship with Inklusive Education of Roma People

  • Popis výsledku anglicky

    Recently has been under way a programme of inclusion allowing also Roma students to join the mainstream education. We are searching for new methods, but successful models of Roma education in the past were forgotten. Such a model was created by the social pedagogue and andragogue Miroslav Dědič in the 1950s in Květušín in Šumava. To his educational achievements, he needed to have a correct approach also to the parents of the children. Nowadays, this project is criticized through the film The Concealed Letters emphasizing the negative phenomena in the Dědič´ education, and ignoring the successes that were actually achieved. The paper deals with the opinions of adult students, andragogues and social pedagogues on this situation and the possibility of using this model today.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů