O výsledcích výzkumu dospělých studentů ve vztahu k inkluzivní edukaci Romů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521683" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521683 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
O výsledcích výzkumu dospělých studentů ve vztahu k inkluzivní edukaci Romů
Popis výsledku v původním jazyce
V současné době probíhá proces inkluze, který umožňuje také Romům vřadit se do hlavního vzdělávacího proudu. Hledají se nové metody, ale zapomíná se na modely úspěšné edukace romských žáků v minulosti. Takový model vytvořil sociální pedagog a andragog Miroslav Dědič v padesátých letech v Květušíně na Šumavě. Ke svým edukačním úspěchům si potřeboval vytvořit i korektní přístup k dospělým Romům, rodičům dětí. Dnes je tento projekt kritizován formou filmu Zatajené dopisy, který akcentuje negativní jevy v Dědičově výchově a nevšímá si úspěchů, kterých bylo reálně dosaženo. Příspěvek se zabývá výzkumem názorů dospělých studentů, andragogů a sociálních pedagogů na tuto situaci a možností využití tohoto modelu pro praxi dnes.
Název v anglickém jazyce
About the Results of Adult Learners´Research in Relationship with Inklusive Education of Roma People
Popis výsledku anglicky
Recently has been under way a programme of inclusion allowing also Roma students to join the mainstream education. We are searching for new methods, but successful models of Roma education in the past were forgotten. Such a model was created by the social pedagogue and andragogue Miroslav Dědič in the 1950s in Květušín in Šumava. To his educational achievements, he needed to have a correct approach also to the parents of the children. Nowadays, this project is criticized through the film The Concealed Letters emphasizing the negative phenomena in the Dědič´ education, and ignoring the successes that were actually achieved. The paper deals with the opinions of adult students, andragogues and social pedagogues on this situation and the possibility of using this model today.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů