Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Znalosti studentů sociálních služeb a poradenství v oblasti finanční gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63522397" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63522397 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Znalosti studentů sociálních služeb a poradenství v oblasti finanční gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je věnován otázkám vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti a získávání odborných kompetencí u studentů oborů sociální práce a sociální služby a poradenství. Zamýšlí se nad nutností implementace základních znalostí a zručností o poskytování základního poučení o povaze osobních financí a rodinných rozpočtů, problematice dluhů, exekuce, práva a povinností dlužníků i věřitelů, oddlužení aj, a to s respektem věkové kategorie a sociální cílové skupiny. Dokázat poskytovat vhodná preventivní opatření v předcházení, zmírnění, zamezení či minimalizaci nevhodného ekonomického chování a jednání jedince. Na dokreslení současného stavu jsou presentovány výsledky kvantitativního výzkumu pomocí techniky dotazníkového šetření u studentů sociálních služeb a poradenství v oblasti finanční gramotnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    KNOWLEDGE OF STUDENTS OF SOCIAL SERVICES AND COUNSELLING IN THE FIELD OF FINANCIAL LITERACY

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is devoted to the issues of education in the field of financial literacy and acquisition of professional competencies in students of social work and social services and counselling.It thinks about the need to implement basic knowledge and skills to provide basic lessons on the nature of personal finances and family budgets, the issue of debt, execution, rights and obligations of debtors and creditors, debt relief, etc., with respect to age and social target groups. To be able to provide appropriate preventive measures to prevent, mitigate or minimize inappropriate economic individual behaviour of person. To illustrate the current situation, quantitative research result are presented using the questionnaire survey technique in students of social services and counselling in the field of financial literacy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník vedeckých medzinárodných příspevok Trendy a inovácie vo vysokoškolskom vzdelávaní v odbore sociálna práca

  • ISBN

    978-80-8132-202-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    272-288

  • Název nakladatele

    Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Rimavská Sobota

  • Datum konání akce

    28. 3. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku