Znalosti studentů sociálních služeb a poradenství v oblasti finanční gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63522397" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63522397 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Znalosti studentů sociálních služeb a poradenství v oblasti finanční gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován otázkám vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti a získávání odborných kompetencí u studentů oborů sociální práce a sociální služby a poradenství. Zamýšlí se nad nutností implementace základních znalostí a zručností o poskytování základního poučení o povaze osobních financí a rodinných rozpočtů, problematice dluhů, exekuce, práva a povinností dlužníků i věřitelů, oddlužení aj, a to s respektem věkové kategorie a sociální cílové skupiny. Dokázat poskytovat vhodná preventivní opatření v předcházení, zmírnění, zamezení či minimalizaci nevhodného ekonomického chování a jednání jedince. Na dokreslení současného stavu jsou presentovány výsledky kvantitativního výzkumu pomocí techniky dotazníkového šetření u studentů sociálních služeb a poradenství v oblasti finanční gramotnosti.
Název v anglickém jazyce
KNOWLEDGE OF STUDENTS OF SOCIAL SERVICES AND COUNSELLING IN THE FIELD OF FINANCIAL LITERACY
Popis výsledku anglicky
The contribution is devoted to the issues of education in the field of financial literacy and acquisition of professional competencies in students of social work and social services and counselling.It thinks about the need to implement basic knowledge and skills to provide basic lessons on the nature of personal finances and family budgets, the issue of debt, execution, rights and obligations of debtors and creditors, debt relief, etc., with respect to age and social target groups. To be able to provide appropriate preventive measures to prevent, mitigate or minimize inappropriate economic individual behaviour of person. To illustrate the current situation, quantitative research result are presented using the questionnaire survey technique in students of social services and counselling in the field of financial literacy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník vedeckých medzinárodných příspevok Trendy a inovácie vo vysokoškolskom vzdelávaní v odbore sociálna práca
ISBN
978-80-8132-202-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
272-288
Název nakladatele
Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Rimavská Sobota
Datum konání akce
28. 3. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—