Vzdělávání ve finanční gramotnosti u budoucích pedagogických pracovníků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63570338" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63570338 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání ve finanční gramotnosti u budoucích pedagogických pracovníků
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá otázkami vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti a získávání odborných kompetencí u studentů budoucích pedagogických pracovníků. Zamýšlí se nad nutností implementace základních znalostí a zručností o poskytování základního poučení o povaze osobních financí a rodinných rozpočtů, problematice dluhů, exekuce, práva a povinností dlužníků i věřitelů, oddlužení, aj., do jejich vzdělávacího kurikula v podobě povinně volitelného předmětu Finanční gramotnost. Představit, jak poskytovat vhodná preventivní opatření v předcházení, zmírnění, zamezení či minimalizaci nevhodného ekonomického chování v rámci socializace jedince v jeho vzdělávacím procesu. Na dokreslení uvádíme možný obsah předmětového listu k výuce Finanční gramotnosti pro studenty učitelství základních a středních škol.
Název v anglickém jazyce
Education in Financial Literacy for Future Pedagogical Workers
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with issues of education in the field of financial literacy and the acquisition of professional competencies among students of future teaching workers. It considers the need to implement basic knowledge and skills to provide basic instruction on the nature of personal finance and family budgets, issues of debt, execution, rights and obligations of debtors and creditors, debt relief, etc., into their educational curriculum in the form of a mandatory optional subject Financial literacy. To present how to provide appropriate preventive measures in preventing, mitigating, preventing or minimizing inappropriate economic behaviour within the socialization of an individual in his educational process. As a final addition, we present the possible content of the subject sheet for teaching Financial Literacy for primary and secondary school teacher students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Skvalitňovanie praktickej prípravy budúcich učiteľov prírodovedných, poľnohospodárskych a príbuzných odborov
ISBN
978-80-558-2107-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
48-60
Název nakladatele
Fakulta prírodných vied a informatiky UKF v Nitre
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
12. 5. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—