Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parental roles and its subjective changes in children's entry to kindergarten

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523710" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523710 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.0952" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.0952</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.0952" target="_blank" >10.21125/edulearn.2019.0952</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parental roles and its subjective changes in children's entry to kindergarten

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Parenting is an important phenomenon in human life. It is a dynamic, changeable phenomenon. It changes not only with the child&apos;s age and its lower parent&apos;s emotional dependence but also with the influence of key life events. By entering kindergarten, the social role of the child changes. This also transforms parenthood and parenting roles. The paper presents the results of qualitatively oriented research, which clarifies the subjective changes of the parental role in the child&apos;s arrival in kindergarten. When a child enters a kindergarten, the parent undergoes many changes in their parenting role. The changes relate to shortening daily contact with the child, his all control over it and return to work. Among other things, the child is in a position to accept new authority in the form of a teacher. The interviews with the parents revealed their subjective feelings that occurred when the child entered the kindergarten. At the same time, they point to the transformation of the parental role during the long-term attendance of a child into a preschool. In the research, we focus primarily on the internal feelings of the parent and his personal perception of the parental role.

  • Název v anglickém jazyce

    Parental roles and its subjective changes in children's entry to kindergarten

  • Popis výsledku anglicky

    Parenting is an important phenomenon in human life. It is a dynamic, changeable phenomenon. It changes not only with the child&apos;s age and its lower parent&apos;s emotional dependence but also with the influence of key life events. By entering kindergarten, the social role of the child changes. This also transforms parenthood and parenting roles. The paper presents the results of qualitatively oriented research, which clarifies the subjective changes of the parental role in the child&apos;s arrival in kindergarten. When a child enters a kindergarten, the parent undergoes many changes in their parenting role. The changes relate to shortening daily contact with the child, his all control over it and return to work. Among other things, the child is in a position to accept new authority in the form of a teacher. The interviews with the parents revealed their subjective feelings that occurred when the child entered the kindergarten. At the same time, they point to the transformation of the parental role during the long-term attendance of a child into a preschool. In the research, we focus primarily on the internal feelings of the parent and his personal perception of the parental role.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN19 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-12031-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    3638-3644

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencie

  • Datum konání akce

    1. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku