Bezprostřednost učitele v teoretických východiscích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523822" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523822 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45873/Forum_mladych_vyzkumniku_VI_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45873/Forum_mladych_vyzkumniku_VI_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/fmv.VII.2" target="_blank" >10.7441/fmv.VII.2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bezprostřednost učitele v teoretických východiscích
Popis výsledku v původním jazyce
Záměrem příspěvku je představit hlavní teoretická východiska konceptu bezprostřednosti učitele. Nejprve je pozornost orientována na vymezení konstruktu bezprostřednosti z hlediska dvou hlavních představitelů. Poté se příspěvek zaměřuje na několik teorií, které stojí v základu bezprostředního chování učitele. Jedná se o teorii přibližování - vyhýbání se, teorii nesplněného očekávání, teorii diskrepance arousal a teorii kognitivní valence. V poslední části příspěvku jsou teoretická východiska spojována se záměrem projektu, jenž se zabývá bezprostředností učitele ve školní třídě.
Název v anglickém jazyce
Teacher immediacy in the theoretical basis
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to present the main theoretical background of the concept of teacher immediacy. First, attention is focused on defining the construct of immediacy from the perspective of two main scholars. Then the paper deals with several theories that underlie the immediate behavior of the teacher. These are the theory of approach-avoidance, the theory of expectancy violations, the theory of arousal discrepancy and the theory of cognitive valence. In the last part of the paper, the theoretical background is associated with the intent of the project, which addresses the teacher immediacy in the school classroom.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Fórum mladých výzkumníků VII.
ISBN
978-80-7454-872-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
19-24
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
28. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—