Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bezprostřednost učitele v teoretických východiscích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63523822" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63523822 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45873/Forum_mladych_vyzkumniku_VI_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/bitstream/handle/10563/45873/Forum_mladych_vyzkumniku_VI_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/fmv.VII.2" target="_blank" >10.7441/fmv.VII.2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bezprostřednost učitele v teoretických východiscích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Záměrem příspěvku je představit hlavní teoretická východiska konceptu bezprostřednosti učitele. Nejprve je pozornost orientována na vymezení konstruktu bezprostřednosti z hlediska dvou hlavních představitelů. Poté se příspěvek zaměřuje na několik teorií, které stojí v základu bezprostředního chování učitele. Jedná se o teorii přibližování - vyhýbání se, teorii nesplněného očekávání, teorii diskrepance arousal a teorii kognitivní valence. V poslední části příspěvku jsou teoretická východiska spojována se záměrem projektu, jenž se zabývá bezprostředností učitele ve školní třídě.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher immediacy in the theoretical basis

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to present the main theoretical background of the concept of teacher immediacy. First, attention is focused on defining the construct of immediacy from the perspective of two main scholars. Then the paper deals with several theories that underlie the immediate behavior of the teacher. These are the theory of approach-avoidance, the theory of expectancy violations, the theory of arousal discrepancy and the theory of cognitive valence. In the last part of the paper, the theoretical background is associated with the intent of the project, which addresses the teacher immediacy in the school classroom.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Fórum mladých výzkumníků VII.

  • ISBN

    978-80-7454-872-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    19-24

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    28. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku