Vysokoškolský učitel : vzdělávání, praktiky, pozice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63524068" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63524068 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45874" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45874</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vysokoškolský učitel : vzdělávání, praktiky, pozice
Popis výsledku v původním jazyce
Tato publikace přináší poznatky k tématu, jemuž se v celosvětovém měřítku věnuje málo výzkumné pozornosti. Jedná se přitom o téma, které se dotýká široké komunity výzkumníků – ve většině případů totiž na základě své vědecké práce předávají zkušenosti nové generaci studentů prostřednictvím výuky na vysoké škole. Vysokoškolský učitel působí v několika rolích a musí naplňovat množství činností – vyučovací, konzultační, školící, organizační, administrativní či řídící. Jak se mu tedy daří vypořádat se s řadou úkolů, jež se pod každodenními činnostmi skrývají? Na podstatu daného problému se zásadně zaměřuje již první kapitola, ovšem v této publikaci nahlédneme rovněž na práci školitele doktorských studentů, seznámíme se prostřednictvím případové studie s cíli i výsledky rozvoje kompetencí akademika pronikajícího do vysokoškolské pedagogiky. V publikaci najdeme dále příspěvky, jejichž význam spočívá v mapování různých aspektů kariéry vysokoškolských učitelů (profesní či sociální). V rámci současných požadavků a změn ve společnosti se dotkneme i možností rozvoje interkulturní kompetence vysokoškolského učitele.
Název v anglickém jazyce
University teacher : education, practice, position.
Popis výsledku anglicky
This publication provides insights into a topic that has not yet received much research attention worldwide. The presented topic concerns a vast community of researchers – in most cases, based on their scientific work, they transfer experience to a new generation of students through university education. A university teacher works in several roles and must fulfill many activities – teaching, consulting, training, organizational, administrative, or managerial. So, how does he manage to deal with so many tasks that are hidden under everyday activities? The first chapter fundamentally focuses on the essence of the problem, but in this publication, the authors also concenrate on the work of the doctoral student’s supervisor. The publication also contains contributions whose importance lies in mapping various aspects of the career of university teachers (professional or social). Within the framework of current requirements and changes in society, we we touch then on touch on the possibility of developing the intercultural competence of a university teacher.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů