Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Eduacation and, in consequence, the Czech language hidden in the value orientation of Czech learners in the United States of America

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63526742" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63526742 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/em/11/em1110.pdf" target="_blank" >https://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/em/11/em1110.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/em.2019.02.10" target="_blank" >10.15804/em.2019.02.10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Eduacation and, in consequence, the Czech language hidden in the value orientation of Czech learners in the United States of America

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the 21st century, new demographic formulas are emerging and immigra-tion has thus changed the nature of the language minorities not only in the European countries, but also outside them. This era of traditional patterns, which include the huge influx of foreigners from a smaller number of coun-tries is changing into a new formula, which includes the diversity of nations comprising smaller groups from a far much broader spectrum of countries. These new patterns were described by Vertovec (2007) and named “super diversity”. He illustrated this on the example of the UK as a country “with a different dynamic interplay of variables between the larger number of new, young and scattered, multinational, supranationally interlinked, socio-eco-nomic differentiated and legally stratified immigrants who arrived in the last decade”. It examines the method by which this new diversity “is becoming a place of negotiation on language resources” not only between the new-comers, but also between the individual communities (Creese and Black-ledge, 2010) and how this is manifest in the changes in language preferences. (Blommaert, 2013).

  • Název v anglickém jazyce

    Eduacation and, in consequence, the Czech language hidden in the value orientation of Czech learners in the United States of America

  • Popis výsledku anglicky

    In the 21st century, new demographic formulas are emerging and immigra-tion has thus changed the nature of the language minorities not only in the European countries, but also outside them. This era of traditional patterns, which include the huge influx of foreigners from a smaller number of coun-tries is changing into a new formula, which includes the diversity of nations comprising smaller groups from a far much broader spectrum of countries. These new patterns were described by Vertovec (2007) and named “super diversity”. He illustrated this on the example of the UK as a country “with a different dynamic interplay of variables between the larger number of new, young and scattered, multinational, supranationally interlinked, socio-eco-nomic differentiated and legally stratified immigrants who arrived in the last decade”. It examines the method by which this new diversity “is becoming a place of negotiation on language resources” not only between the new-comers, but also between the individual communities (Creese and Black-ledge, 2010) and how this is manifest in the changes in language preferences. (Blommaert, 2013).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Edukacja międzykulturowa

  • ISSN

    2299-4106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    151-161

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus