Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Business Letter

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63526578" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63526578 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/9783110376531-037" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/9783110376531-037</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/9783110376531-037" target="_blank" >10.1515/9783110376531-037</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Business Letter

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the article is to provide a comprehensive view of the text type business letter, which is examined in terms of its integration into the communication process and especially in terms of basic development trends and history. In addition to the classic letter, attention is also paid to business e-mail as the most used form of business communication. The business letter text type includes a wide range of business letter types that relate to specific stages of order processing and range from internal to external communication, from official to informal style, and from one-time documents to daily routine communication. All these aspects are briefly introduced using a specific example, a sample menu. Last but not least, this article deals with the business letter with regard to its formal and linguistic peculiarities and specifics and is based on an effort to show general tendencies in the current language use and formal habits.

  • Název v anglickém jazyce

    Business Letter

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to provide a comprehensive view of the text type business letter, which is examined in terms of its integration into the communication process and especially in terms of basic development trends and history. In addition to the classic letter, attention is also paid to business e-mail as the most used form of business communication. The business letter text type includes a wide range of business letter types that relate to specific stages of order processing and range from internal to external communication, from official to informal style, and from one-time documents to daily routine communication. All these aspects are briefly introduced using a specific example, a sample menu. Last but not least, this article deals with the business letter with regard to its formal and linguistic peculiarities and specifics and is based on an effort to show general tendencies in the current language use and formal habits.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Handbuch Brief: Von der Frühen Neuzeit bis zur Gegenwart

  • ISBN

    978-3-11-037510-7

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    524-535

  • Počet stran knihy

    1565

  • Název nakladatele

    Walter de Gruyter GmbH

  • Místo vydání

    Berlín

  • Kód UT WoS kapitoly