Problem transformation as a gateway to the wider use of basic computational algorithms
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63552419" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63552419 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mdpi.com/2227-7390/10/5/793" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2227-7390/10/5/793</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/math10050793" target="_blank" >10.3390/math10050793</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Problem transformation as a gateway to the wider use of basic computational algorithms
Popis výsledku v původním jazyce
The problem transformation method is based on the idea that if we cannot solve the given problem directly, we will transfer it to a situation in which we know how to solve it. The basic feature of the method is the division of the problem into subtasks. Furthermore, it is the division of the problem solution into the solution of partial tasks that will allow the use of already learned algorithms outside the set of problems in which they were taught. The use of the method of transformation develops the necessary students’ transformation skills, and, at the same time, it enables the greater use of ICT in mathematics teaching.
Název v anglickém jazyce
Problem transformation as a gateway to the wider use of basic computational algorithms
Popis výsledku anglicky
The problem transformation method is based on the idea that if we cannot solve the given problem directly, we will transfer it to a situation in which we know how to solve it. The basic feature of the method is the division of the problem into subtasks. Furthermore, it is the division of the problem solution into the solution of partial tasks that will allow the use of already learned algorithms outside the set of problems in which they were taught. The use of the method of transformation develops the necessary students’ transformation skills, and, at the same time, it enables the greater use of ICT in mathematics teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10102 - Applied mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mathematics
ISSN
2227-7390
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
nestrankovano
Kód UT WoS článku
000768502700001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85126314497