Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problem transformation as a gateway to the wider use of basic computational algorithms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63552419" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63552419 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2227-7390/10/5/793" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2227-7390/10/5/793</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/math10050793" target="_blank" >10.3390/math10050793</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problem transformation as a gateway to the wider use of basic computational algorithms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The problem transformation method is based on the idea that if we cannot solve the given problem directly, we will transfer it to a situation in which we know how to solve it. The basic feature of the method is the division of the problem into subtasks. Furthermore, it is the division of the problem solution into the solution of partial tasks that will allow the use of already learned algorithms outside the set of problems in which they were taught. The use of the method of transformation develops the necessary students’ transformation skills, and, at the same time, it enables the greater use of ICT in mathematics teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Problem transformation as a gateway to the wider use of basic computational algorithms

  • Popis výsledku anglicky

    The problem transformation method is based on the idea that if we cannot solve the given problem directly, we will transfer it to a situation in which we know how to solve it. The basic feature of the method is the division of the problem into subtasks. Furthermore, it is the division of the problem solution into the solution of partial tasks that will allow the use of already learned algorithms outside the set of problems in which they were taught. The use of the method of transformation develops the necessary students’ transformation skills, and, at the same time, it enables the greater use of ICT in mathematics teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mathematics

  • ISSN

    2227-7390

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

    000768502700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85126314497