Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Early literacy curriculum and its journey to kindergarten classroom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63553838" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63553838 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/22:10451762 RIV/00216208:11240/22:10451762

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/humaff-2022-0010/html" target="_blank" >https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/humaff-2022-0010/html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2022-0010" target="_blank" >10.1515/humaff-2022-0010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Early literacy curriculum and its journey to kindergarten classroom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Implementing new school reforms in school practice is extremely challenging mostly because of teacher resistance to change, or uncertainty, fear, or nostalgia for the previous curriculum. Since 2016 a new preschool curriculum including a new early literacy curriculum has been in force in Slovakia. The aim of the study is to assess how well teachers follow the requirement to use a variety of texts in the classroom to promote early literacy development. The analysis is performed on 138 observations out of a total of 215 structured observations, in which teachers used a text as part of an educational activity. The predominant use of narrative texts is linked to more traditional early literacy activities; however, the employment of different text genres relates to the use of different sources of text presentation, engagement with different ways of working with the text and is accompanied by different reading activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Early literacy curriculum and its journey to kindergarten classroom

  • Popis výsledku anglicky

    Implementing new school reforms in school practice is extremely challenging mostly because of teacher resistance to change, or uncertainty, fear, or nostalgia for the previous curriculum. Since 2016 a new preschool curriculum including a new early literacy curriculum has been in force in Slovakia. The aim of the study is to assess how well teachers follow the requirement to use a variety of texts in the classroom to promote early literacy development. The analysis is performed on 138 observations out of a total of 215 structured observations, in which teachers used a text as part of an educational activity. The predominant use of narrative texts is linked to more traditional early literacy activities; however, the employment of different text genres relates to the use of different sources of text presentation, engagement with different ways of working with the text and is accompanied by different reading activities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Human Affairs

  • ISSN

    1210-3055

  • e-ISSN

    1337-401X

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    121-133

  • Kód UT WoS článku

    000785866700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85129340025