Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cross-national validation of the non-participation in non-formal education questionnaire: Findings from adults from Sweden, Germany, United Kingdom, and the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63565738" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63565738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1080/2331186X.2023.2214672" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/2331186X.2023.2214672</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/2331186X.2023.2214672" target="_blank" >10.1080/2331186X.2023.2214672</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cross-national validation of the non-participation in non-formal education questionnaire: Findings from adults from Sweden, Germany, United Kingdom, and the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Non-formal adult education (NFE) provides adults of all ages with the opportunity to acquire skills, knowledge, and expertise. However, there is currently a lack of validated instruments that measure the factors of NFE non-participation in European countries, particularly their barriers. One exception is the Non-participation in Non-formal Education Questionnaire (NP-NFE-Q). This study evaluates and compares the psychometric properties of this instrument among adults across four purposefully selected European countries: Sweden, Germany, the United Kingdom, and the Czech Republic. The results indicate a good model fit for a three-factor model across randomly split pooled samples and for all countries (min. CFI, TLI, and GFI =.932, .908, and .941, max. RMSEA =.079). The findings reveal that adults currently face barriers in three key forms: (1) worries and (2) needs regarding NFE at the micro level and (3) the need for more suitable provision at the macro level.

  • Název v anglickém jazyce

    Cross-national validation of the non-participation in non-formal education questionnaire: Findings from adults from Sweden, Germany, United Kingdom, and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Non-formal adult education (NFE) provides adults of all ages with the opportunity to acquire skills, knowledge, and expertise. However, there is currently a lack of validated instruments that measure the factors of NFE non-participation in European countries, particularly their barriers. One exception is the Non-participation in Non-formal Education Questionnaire (NP-NFE-Q). This study evaluates and compares the psychometric properties of this instrument among adults across four purposefully selected European countries: Sweden, Germany, the United Kingdom, and the Czech Republic. The results indicate a good model fit for a three-factor model across randomly split pooled samples and for all countries (min. CFI, TLI, and GFI =.932, .908, and .941, max. RMSEA =.079). The findings reveal that adults currently face barriers in three key forms: (1) worries and (2) needs regarding NFE at the micro level and (3) the need for more suitable provision at the macro level.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cogent Education

  • ISSN

    2331-186X

  • e-ISSN

    2331-186X

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000991522700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85159812902