Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dealing with Student Mistakes in Mathematics at Primary School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63581539" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63581539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.5817/SP2024-2-3" target="_blank" >https://doi.org/10.5817/SP2024-2-3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2024-2-3" target="_blank" >10.5817/SP2024-2-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dealing with Student Mistakes in Mathematics at Primary School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on how teachers deal with student mistakes during mathematics instruction at primary school. The theoretical framework encompasses a constructivist culture of teaching and learning and dialogic teaching. Two general strategies are distinguished: avoiding mistakes and using mistakes as opportunities to learn. The presented qualitative study is based on 24 audio recordings of mathematics instruction, supplemented by interviews with six teachers. Through axial coding, we arrived at seven categories that describe specific ways of dealing with mistakes: not responding; making students aware of a mistake; encouraging students to present proofs; leading students to a level where they do not fail; expanding the student network of mathematical knowledge; creating opportunities for presenting content to clarify mistakes; and providing opportunities for students to find the cause of their mistakes. The findings are discussed in the context of the constructivist approach to instruction.

  • Název v anglickém jazyce

    Dealing with Student Mistakes in Mathematics at Primary School

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on how teachers deal with student mistakes during mathematics instruction at primary school. The theoretical framework encompasses a constructivist culture of teaching and learning and dialogic teaching. Two general strategies are distinguished: avoiding mistakes and using mistakes as opportunities to learn. The presented qualitative study is based on 24 audio recordings of mathematics instruction, supplemented by interviews with six teachers. Through axial coding, we arrived at seven categories that describe specific ways of dealing with mistakes: not responding; making students aware of a mistake; encouraging students to present proofs; leading students to a level where they do not fail; expanding the student network of mathematical knowledge; creating opportunities for presenting content to clarify mistakes; and providing opportunities for students to find the cause of their mistakes. The findings are discussed in the context of the constructivist approach to instruction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

    2336-4521

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    66-89

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85212079327