Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Koncept spirituality v pedagogice: Přehledová studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63582218" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63582218 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://karolinum.cz/casopis/orbis-scholae/rocnik-18/cislo-1/clanek-13101" target="_blank" >https://karolinum.cz/casopis/orbis-scholae/rocnik-18/cislo-1/clanek-13101</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2024.14" target="_blank" >10.14712/23363177.2024.14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Koncept spirituality v pedagogice: Přehledová studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie přináší přehled a systematizaci klíčových teoretických přístupů k fenoménu spirituality od druhé poloviny 20. století a ukazuje jejich implikace pro současný pedagogický výzkum a diskurz. Pro tento cíl jsou jednotlivé přístupy členěny na základě disciplinárníhozakotvení. Jedná se o přístupy vycházející z: 1) psychologie náboženství a spirituality, zaměřující se na vztah spirituality a lidského prožívání, myšlení a chování; 2) filosofie a teorie výchovy, diskutující edukační cíle, formy a metody; a 3) „vědy o well-beingu“, která spojuje perspektivu subjektivního prožívání a standardizovaných indikátorů lidského prospívání. Studie ukazuje klíčová východiska a koncepty jednotlivých přístupů a otevírá diskusi o možném směřování pedagogického výzkumu v této oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    The concept of spirituality in pedagogy: Literature review

  • Popis výsledku anglicky

    The study provides an overview and systematization of key theoretical approaches to the phenomenon of spirituality since second half of the 20th century and shows their implications for contemporary pedagogical research and discourse. For this purpose, the different approaches are differentiated based on their disciplinary origin. These are approaches rooted in 1) the psychology of religion and spirituality, focusing on the relationship between spirituality and human experience, thought, and behaviour; 2) the philosophy and theory of education, discussing educational goals, forms and methods; and 3) the “science of well-being,” which combines the perspective of subjective experience and standardized indicators of human flourishing. The study highlights the key ideas and concepts of each approach, opening the discussion on the possible direction of pedagogical research in this area.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis Scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

    2336-3177

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    5-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85209154457