Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategie učení cizího jazyka u studentů učitelství pro první stupeň ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63585378" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63585378 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/40354" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/40354</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2024-1-2-105" target="_blank" >10.5817/PedOr2024-1-2-105</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strategie učení cizího jazyka u studentů učitelství pro první stupeň ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato studie výzkumného charakteru se zaměřuje na využívané strategie učení cizího jazyka u studentů učitelství pro první stupeň základní školy. Cílem výzkumu je zjistit, jaké strategie učení angličtiny jako cizího jazyka (EFL) jsou užívány studenty učitelství pro první stupeň základní školy v prvním a pátém ročníku studia, jaká je jejich frekvence a zda existují rozdíly mezi použitými strategiemi v závislosti na ročníku studia, ovládaném počtu jazyků a jejich motivaci. Respondenty výzkumu je 97 vysokoškolských studentů prvního a pátého ročníku studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Výzkumným nástrojem je dotazník Strategy Inventory of Language Learning (SILL). Data jsou podrobena deskriptivní statistice a korelační analýze pomocí programu STATISTICA a JASP. Výsledky výzkumu poukazují na signifikantní rozdíly v používání metakognitivních strategií u prvního a pátého ročníku. Závěr výzkumu se soustřeďuje na předpokládanou závislost mezi používanými učebními strategiemi u studentů učitelství a způsobem výuky cizího jazyka v rámci jejich budoucího pedagogického působení.

  • Název v anglickém jazyce

    Foreign language learning strategies for primary school student teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This research study focuses on the foreign language learning strategies used by student teachers in primary school. The research aim is to find out what strategies for learning English as a foreign language (EFL) are used by student teachers for primary school in the first and fifth year of study. Furthermore, we focus on their frequency and whether there are differences between the strategies used depending on the year of study, the number of languages and their motivation. The respondents of the research are 97 university students in the first and ϐifth year of the study field Teaching for primary school. The research instrument is the Strategy Inventory of Language Learning (SILL) questionnaire. Data are subjected to descriptive statistics and correlation analysis using the STATISTICA and JASP programs. The research results point to signiϐicant differences in the use of metacognitive strategies in the first and fifth year. The conclusion of the research focuses on the assumed dependence between the learning strategies used by teacher students and the way of teaching a foreign language in their future teaching practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

    1805-9511

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    "105 "- 134

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus