Strategie učení cizího jazyka u studentů učitelství pro první stupeň ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63585378" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63585378 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/40354" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/40354</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2024-1-2-105" target="_blank" >10.5817/PedOr2024-1-2-105</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strategie učení cizího jazyka u studentů učitelství pro první stupeň ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Tato studie výzkumného charakteru se zaměřuje na využívané strategie učení cizího jazyka u studentů učitelství pro první stupeň základní školy. Cílem výzkumu je zjistit, jaké strategie učení angličtiny jako cizího jazyka (EFL) jsou užívány studenty učitelství pro první stupeň základní školy v prvním a pátém ročníku studia, jaká je jejich frekvence a zda existují rozdíly mezi použitými strategiemi v závislosti na ročníku studia, ovládaném počtu jazyků a jejich motivaci. Respondenty výzkumu je 97 vysokoškolských studentů prvního a pátého ročníku studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Výzkumným nástrojem je dotazník Strategy Inventory of Language Learning (SILL). Data jsou podrobena deskriptivní statistice a korelační analýze pomocí programu STATISTICA a JASP. Výsledky výzkumu poukazují na signifikantní rozdíly v používání metakognitivních strategií u prvního a pátého ročníku. Závěr výzkumu se soustřeďuje na předpokládanou závislost mezi používanými učebními strategiemi u studentů učitelství a způsobem výuky cizího jazyka v rámci jejich budoucího pedagogického působení.
Název v anglickém jazyce
Foreign language learning strategies for primary school student teachers
Popis výsledku anglicky
This research study focuses on the foreign language learning strategies used by student teachers in primary school. The research aim is to find out what strategies for learning English as a foreign language (EFL) are used by student teachers for primary school in the first and fifth year of study. Furthermore, we focus on their frequency and whether there are differences between the strategies used depending on the year of study, the number of languages and their motivation. The respondents of the research are 97 university students in the first and ϐifth year of the study field Teaching for primary school. The research instrument is the Strategy Inventory of Language Learning (SILL) questionnaire. Data are subjected to descriptive statistics and correlation analysis using the STATISTICA and JASP programs. The research results point to signiϐicant differences in the use of metacognitive strategies in the first and fifth year. The conclusion of the research focuses on the assumed dependence between the learning strategies used by teacher students and the way of teaching a foreign language in their future teaching practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
1805-9511
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
"105 "- 134
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—