Design of material composition and technology verification for composite front end cabs
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28610%2F14%3A43873128" target="_blank" >RIV/70883521:28610/14:43873128 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design of material composition and technology verification for composite front end cabs
Popis výsledku v původním jazyce
Presented research paper is focused on the development of train front end cab, specifically on choice of material composition and production technology. Experimental part deals with a selection of the most appropriate multiaxial fabric based on its saturation by resin and type of polyester resin most suitable for low-pressure vacuum infusion. This technology is chosen with respect to dimensions of the part, resin savings (compared to hand lay-up technology) and also production cost of the cab. Preparedsamples are evaluated regarding to the progress of production technology, part face quality (voids, dry spots, and delamination) and technological properties. As a result, optimal material composition for front end cab production is chosen and fabrication of prototype cab is conducted.
Název v anglickém jazyce
Design of material composition and technology verification for composite front end cabs
Popis výsledku anglicky
Presented research paper is focused on the development of train front end cab, specifically on choice of material composition and production technology. Experimental part deals with a selection of the most appropriate multiaxial fabric based on its saturation by resin and type of polyester resin most suitable for low-pressure vacuum infusion. This technology is chosen with respect to dimensions of the part, resin savings (compared to hand lay-up technology) and also production cost of the cab. Preparedsamples are evaluated regarding to the progress of production technology, part face quality (voids, dry spots, and delamination) and technological properties. As a result, optimal material composition for front end cab production is chosen and fabrication of prototype cab is conducted.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JI - Kompositní materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Manufacturing Technology
ISSN
1213-2489
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
607-611
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—