Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Německé menšinové školy v Kladně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70979391%3A_____%2F21%3AN0000011" target="_blank" >RIV/70979391:_____/21:N0000011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Německé menšinové školy v Kladně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá problematikou německého menšinového školství v převážně českém Kladně v období posledních desetiletí existence rakouské monarchie. Německá obecná škola navázala na původní soukromou židovskou školu s německým vyučovacím jazykem a stejně jako její předchůdkyně čelila nevraživosti českého majoritního prostředí. Přesto se poměrně záhy stala pevnou součástí sítě kladenských národních škol, v níž jako jediná nabízela svým žákům výuku ve druhém zemském jazyce. V závěru jsme se pokusili o analýzu lokální, konfesní a socioprofesní struktury rodičů žactva, k níž jsme využili vzorku sedmi let z ucelené řady třídních výkazů, dochovaných v archivním fondu německé obecné školy v Kladně.

  • Název v anglickém jazyce

    German minority schools in Kladno

  • Popis výsledku anglicky

    The study addresses the issue of German minority schooling in predominantly Czechpopulated Kladno in the last decades of the existence of the Austrian monarchy. The paper describes a German primary school that followed upon what was originally a private Jewish school with German as the language of instruction and, like its predecessor, was facing the hostility of the Czech majority milieu. Nevertheless, it quite quickly became an integral part of the network of Kladno primary schools (called national schools), which was the only one to teach its students in the second provincial language. In the final part of the study, we attempted to analyse the local, confessional and socio-professional structure of the parents of the pupils, by using a sample of a complete series spanning seven years of class reports preserved in the archives of the German primary school in Kladno.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studie a zprávy. Historický sborník pražského okolí

  • ISSN

    1805-3874

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    52

  • Strana od-do

    9-60

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus