Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Archiv ve výuce. Je brána archivů školám a veřejnosti otevřená?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70979391%3A_____%2F23%3AN0000018" target="_blank" >RIV/70979391:_____/23:N0000018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Archiv ve výuce. Je brána archivů školám a veřejnosti otevřená?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Archivy jsou vnímané velkou částí veřejnosti jako zašedlé, nedobytné instituce s komplikovaným přístupem k pramenům, přitom jsou to nejrozšířenější paměťové instituce, ze kterých čerpáme své historické poznání. Jak mohou archivy přispět k výuce společenskovědních předmětů? Jaké primární historické prameny mohou archivy učitelům nabídnout? Jak lze zakomponovat práci s archivními prameny do výuky ve školách? Na příkladech práce s žáky a učiteli v různých institucích organizátoři workshopu představili hlavní přínosy archivní edukace, ale hlavně na místě umožnili účastníkům workshopu vyzkoušet si konkrétní edukační programy, diskutovat své zkušenosti a téma reflektovat s odborníky z archivní i školské praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    Archives in education. Is the gate of archives open to schools and the public?

  • Popis výsledku anglicky

    Archives are perceived by a large part of the public as dingy, impregnable institutions with complicated access to sources, yet they are the most widespread memory institutions from which we draw our historical knowledge. How can archives contribute to the teaching of social studies? What primary historical sources can archives offer teachers? How can work with archival sources be integrated into school teaching? Using examples of work with pupils and teachers in various institutions, the workshop organisers presented the main benefits of archival education, but most importantly, they allowed the workshop participants to try out specific educational programmes on the spot, discuss their experiences and reflect on the topic with experts from archival and school practice.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    38

  • Počet zahraničních účastníků

    2

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce