Vybrané bezpečnostní aspekty při vedení vlaku založeném na systémech GNSS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70994226%3A_____%2F03%3A%230000017" target="_blank" >RIV/70994226:_____/03:#0000017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Some Safety Aspects of GNSS Based Train Control Concept
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with a recent progress in R&D of GNSS/INS based train positioning techniques for railway signalling and train control on conventional lines with passenger amd freight transport. This track-side free signalling concept is treated as an equivalent complement to the standard balise based ETCS train positioning satisfying the same SILs (Safety Integrity Levels). Selected railway safety issues of this new concept are investigated from the viewpoint of both satellite navigation technology andapplied train positioning techniques. Experimental verifications of some safety qualification techniques are descibed.
Název v anglickém jazyce
Some Safety Aspects of GNSS Based Train Control Concept
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a recent progress in R&D of GNSS/INS based train positioning techniques for railway signalling and train control on conventional lines with passenger amd freight transport. This track-side free signalling concept is treated as an equivalent complement to the standard balise based ETCS train positioning satisfying the same SILs (Safety Integrity Levels). Selected railway safety issues of this new concept are investigated from the viewpoint of both satellite navigation technology andapplied train positioning techniques. Experimental verifications of some safety qualification techniques are descibed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F03%2F0871" target="_blank" >GA102/03/0871: Architektura vlakového polohového lokátoru pro aplikace kritické z hlediska bezpečnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IHHA Specialist Technical Session - 2003
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Internationa Heavy Haul Association
Místo vydání
Virginia Beach, Virginia 23454 USA
Místo konání akce
Dallas, USA
Datum konání akce
1. 1. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—