Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematical and Experimental Analysis of GNSS Horizontal and Vertical Errors

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F14%3A39898682" target="_blank" >RIV/00216275:25530/14:39898682 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=6828475" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=6828475</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/Radioelek.2014.6828475" target="_blank" >10.1109/Radioelek.2014.6828475</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematical and Experimental Analysis of GNSS Horizontal and Vertical Errors

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recent progress in the field of the satellite navigation systems (GNSS, SBAS) supports effort to use it for the determination of train position for the railway safety-related systems. The key feature of localization from the point of view of safety-related applications in transportation is integrity. Currently available SBAS systems were developed in order to satisfy the aviation requirements, but the safety concept on the railways is very different from the aviation safety concept. The integrity levelof these systems is not suitable for the safety related railway applications. A method for increasing integrity was proposed in previous works. The method is based on relation between horizontal and vertical GNSS errors. Verification of applicability ofthe method by mathematical model is necessary In this paper a mathematical model of GNSS position determination is developed in order to investigate the relation between GNSS errors in horizontal plane and vertical direction. The position

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical and Experimental Analysis of GNSS Horizontal and Vertical Errors

  • Popis výsledku anglicky

    Recent progress in the field of the satellite navigation systems (GNSS, SBAS) supports effort to use it for the determination of train position for the railway safety-related systems. The key feature of localization from the point of view of safety-related applications in transportation is integrity. Currently available SBAS systems were developed in order to satisfy the aviation requirements, but the safety concept on the railways is very different from the aviation safety concept. The integrity levelof these systems is not suitable for the safety related railway applications. A method for increasing integrity was proposed in previous works. The method is based on relation between horizontal and vertical GNSS errors. Verification of applicability ofthe method by mathematical model is necessary In this paper a mathematical model of GNSS position determination is developed in order to investigate the relation between GNSS errors in horizontal plane and vertical direction. The position

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JW - Navigace, spojení, detekce a protiopatření

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2014 24th International Conference Radioelektronika

  • ISBN

    978-1-4799-3715-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    287-290

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    15. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku