Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Detection of GNSS Horizontal Position Error Using 3D-Track Map

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F13%3A39896695" target="_blank" >RIV/00216275:25530/13:39896695 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/JRC2013-2445" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1115/JRC2013-2445</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/JRC2013-2445" target="_blank" >10.1115/JRC2013-2445</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Detection of GNSS Horizontal Position Error Using 3D-Track Map

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Satellite-based augmentation systems (SBAS) such as WAAS in the USA, and EGNOS in Europe, are available and a new global satellite navigation system Galileo is being built by the European GNSS agency (GSA). The currently available SBAS systems were developed in order to satisfy aviation requirements. But the safety concept on railways is very different from the aviation safety concept. The railway safety concept in Europe is determined by means of the CENELEC standards (EN 50126, EN 50129, EN IEC 61508). The main problem is attainment of sufficient integrity of position solution. Satisfaction of safety integrity level 4 (SIL4) is necessary for railways. For the purpose of increasing the integrity of GNSS-based position determination we propose a new method of the detection of a GNSS horizontal position error based on the relation between vertical and horizontal position error. We investigated the relation between errors in the horizontal and vertical plane in real data measured by a GN

  • Název v anglickém jazyce

    Detection of GNSS Horizontal Position Error Using 3D-Track Map

  • Popis výsledku anglicky

    Satellite-based augmentation systems (SBAS) such as WAAS in the USA, and EGNOS in Europe, are available and a new global satellite navigation system Galileo is being built by the European GNSS agency (GSA). The currently available SBAS systems were developed in order to satisfy aviation requirements. But the safety concept on railways is very different from the aviation safety concept. The railway safety concept in Europe is determined by means of the CENELEC standards (EN 50126, EN 50129, EN IEC 61508). The main problem is attainment of sufficient integrity of position solution. Satisfaction of safety integrity level 4 (SIL4) is necessary for railways. For the purpose of increasing the integrity of GNSS-based position determination we propose a new method of the detection of a GNSS horizontal position error based on the relation between vertical and horizontal position error. We investigated the relation between errors in the horizontal and vertical plane in real data measured by a GN

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2013 Joint Rail Conference

  • ISBN

    978-0-7918-5530-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1-13

  • Název nakladatele

    American Society of Mechanical Engineers

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Knoxville

  • Datum konání akce

    15. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku