Detection of GNSS Horizontal Position Error Using 3D-Track Map
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F13%3A39896695" target="_blank" >RIV/00216275:25530/13:39896695 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/JRC2013-2445" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1115/JRC2013-2445</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/JRC2013-2445" target="_blank" >10.1115/JRC2013-2445</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Detection of GNSS Horizontal Position Error Using 3D-Track Map
Popis výsledku v původním jazyce
Satellite-based augmentation systems (SBAS) such as WAAS in the USA, and EGNOS in Europe, are available and a new global satellite navigation system Galileo is being built by the European GNSS agency (GSA). The currently available SBAS systems were developed in order to satisfy aviation requirements. But the safety concept on railways is very different from the aviation safety concept. The railway safety concept in Europe is determined by means of the CENELEC standards (EN 50126, EN 50129, EN IEC 61508). The main problem is attainment of sufficient integrity of position solution. Satisfaction of safety integrity level 4 (SIL4) is necessary for railways. For the purpose of increasing the integrity of GNSS-based position determination we propose a new method of the detection of a GNSS horizontal position error based on the relation between vertical and horizontal position error. We investigated the relation between errors in the horizontal and vertical plane in real data measured by a GN
Název v anglickém jazyce
Detection of GNSS Horizontal Position Error Using 3D-Track Map
Popis výsledku anglicky
Satellite-based augmentation systems (SBAS) such as WAAS in the USA, and EGNOS in Europe, are available and a new global satellite navigation system Galileo is being built by the European GNSS agency (GSA). The currently available SBAS systems were developed in order to satisfy aviation requirements. But the safety concept on railways is very different from the aviation safety concept. The railway safety concept in Europe is determined by means of the CENELEC standards (EN 50126, EN 50129, EN IEC 61508). The main problem is attainment of sufficient integrity of position solution. Satisfaction of safety integrity level 4 (SIL4) is necessary for railways. For the purpose of increasing the integrity of GNSS-based position determination we propose a new method of the detection of a GNSS horizontal position error based on the relation between vertical and horizontal position error. We investigated the relation between errors in the horizontal and vertical plane in real data measured by a GN
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2013 Joint Rail Conference
ISBN
978-0-7918-5530-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
1-13
Název nakladatele
American Society of Mechanical Engineers
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Knoxville
Datum konání akce
15. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—