Integrity Enhancement of the GNSS Position Solution for the Railway Applications
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F14%3A39898680" target="_blank" >RIV/00216275:25530/14:39898680 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?arnumber=6851450" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?arnumber=6851450</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/PLANS.2014.6851450" target="_blank" >10.1109/PLANS.2014.6851450</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integrity Enhancement of the GNSS Position Solution for the Railway Applications
Popis výsledku v původním jazyce
Increasing progress in the field of the satellite navigation systems (GNSS, SBAS) in recent decades supports the effort to use it for the determination of train position for the railway safety-related systems. Satellite-based augmentation systems (SBAS) such as WAAS in the USA, and EGNOS in Europe, are available and new global satellite navigation system Galileo is being built in Europe. Currently available SBAS systems were developed in order to satisfy the aviation requirements, but the safety concept on the railways is very different from the aviation safety concept. New method for increasing integrity of GNSS position solution at the earth ground is described. Properties of this method are experimentally examined by simulations of errors in pseudoranges.
Název v anglickém jazyce
Integrity Enhancement of the GNSS Position Solution for the Railway Applications
Popis výsledku anglicky
Increasing progress in the field of the satellite navigation systems (GNSS, SBAS) in recent decades supports the effort to use it for the determination of train position for the railway safety-related systems. Satellite-based augmentation systems (SBAS) such as WAAS in the USA, and EGNOS in Europe, are available and new global satellite navigation system Galileo is being built in Europe. Currently available SBAS systems were developed in order to satisfy the aviation requirements, but the safety concept on the railways is very different from the aviation safety concept. New method for increasing integrity of GNSS position solution at the earth ground is described. Properties of this method are experimentally examined by simulations of errors in pseudoranges.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JW - Navigace, spojení, detekce a protiopatření
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of IEEE/ION PLANS 2014
ISBN
978-1-4799-3320-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
839-845
Název nakladatele
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Monterey
Datum konání akce
5. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000359380700098