Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrity Enhancement of the GNSS Position Solution for the Railway Applications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F14%3A39898680" target="_blank" >RIV/00216275:25530/14:39898680 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?arnumber=6851450" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?arnumber=6851450</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/PLANS.2014.6851450" target="_blank" >10.1109/PLANS.2014.6851450</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integrity Enhancement of the GNSS Position Solution for the Railway Applications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Increasing progress in the field of the satellite navigation systems (GNSS, SBAS) in recent decades supports the effort to use it for the determination of train position for the railway safety-related systems. Satellite-based augmentation systems (SBAS) such as WAAS in the USA, and EGNOS in Europe, are available and new global satellite navigation system Galileo is being built in Europe. Currently available SBAS systems were developed in order to satisfy the aviation requirements, but the safety concept on the railways is very different from the aviation safety concept. New method for increasing integrity of GNSS position solution at the earth ground is described. Properties of this method are experimentally examined by simulations of errors in pseudoranges.

  • Název v anglickém jazyce

    Integrity Enhancement of the GNSS Position Solution for the Railway Applications

  • Popis výsledku anglicky

    Increasing progress in the field of the satellite navigation systems (GNSS, SBAS) in recent decades supports the effort to use it for the determination of train position for the railway safety-related systems. Satellite-based augmentation systems (SBAS) such as WAAS in the USA, and EGNOS in Europe, are available and new global satellite navigation system Galileo is being built in Europe. Currently available SBAS systems were developed in order to satisfy the aviation requirements, but the safety concept on the railways is very different from the aviation safety concept. New method for increasing integrity of GNSS position solution at the earth ground is described. Properties of this method are experimentally examined by simulations of errors in pseudoranges.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JW - Navigace, spojení, detekce a protiopatření

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of IEEE/ION PLANS 2014

  • ISBN

    978-1-4799-3320-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    839-845

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Monterey

  • Datum konání akce

    5. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000359380700098