Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Detection of GNSS errors caused by local effects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F15%3A39900649" target="_blank" >RIV/00216275:25530/15:39900649 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/RADIOELEK.2015.7129019" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/RADIOELEK.2015.7129019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/RADIOELEK.2015.7129019" target="_blank" >10.1109/RADIOELEK.2015.7129019</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Detection of GNSS errors caused by local effects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recent progress in the field of satellite navigation systems (GNSS, SBAS) supports effort to use it for the determination of train position for the railway safety-related systems. Firstly, current state of art in this field is mentioned in this paper. The key feature of localization from the point of view of safety-related applications in transportation is integrity. Proposed method for increasing integrity is investigated in this paper. The method is based on relation between horizontal and vertical GNSS errors. This method has been investigated by simulations of errors in pseudoranges (multipath). Simulation was based on real pseudoranges measured by GNSS receiver. According to results of simulation error in horizontal plane can be detected by knownerror in vertical plane with assumption that we know position in vertical plane

  • Název v anglickém jazyce

    Detection of GNSS errors caused by local effects

  • Popis výsledku anglicky

    Recent progress in the field of satellite navigation systems (GNSS, SBAS) supports effort to use it for the determination of train position for the railway safety-related systems. Firstly, current state of art in this field is mentioned in this paper. The key feature of localization from the point of view of safety-related applications in transportation is integrity. Proposed method for increasing integrity is investigated in this paper. The method is based on relation between horizontal and vertical GNSS errors. This method has been investigated by simulations of errors in pseudoranges (multipath). Simulation was based on real pseudoranges measured by GNSS receiver. According to results of simulation error in horizontal plane can be detected by knownerror in vertical plane with assumption that we know position in vertical plane

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 25th International Conference Radioelektronika, RADIOELEKTRONIKA 2015

  • ISBN

    9781479981175

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    376-378

  • Název nakladatele

    IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    21. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku