Detection of GNSS errors caused by local effects
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F15%3A39900649" target="_blank" >RIV/00216275:25530/15:39900649 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/RADIOELEK.2015.7129019" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/RADIOELEK.2015.7129019</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/RADIOELEK.2015.7129019" target="_blank" >10.1109/RADIOELEK.2015.7129019</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Detection of GNSS errors caused by local effects
Popis výsledku v původním jazyce
Recent progress in the field of satellite navigation systems (GNSS, SBAS) supports effort to use it for the determination of train position for the railway safety-related systems. Firstly, current state of art in this field is mentioned in this paper. The key feature of localization from the point of view of safety-related applications in transportation is integrity. Proposed method for increasing integrity is investigated in this paper. The method is based on relation between horizontal and vertical GNSS errors. This method has been investigated by simulations of errors in pseudoranges (multipath). Simulation was based on real pseudoranges measured by GNSS receiver. According to results of simulation error in horizontal plane can be detected by knownerror in vertical plane with assumption that we know position in vertical plane
Název v anglickém jazyce
Detection of GNSS errors caused by local effects
Popis výsledku anglicky
Recent progress in the field of satellite navigation systems (GNSS, SBAS) supports effort to use it for the determination of train position for the railway safety-related systems. Firstly, current state of art in this field is mentioned in this paper. The key feature of localization from the point of view of safety-related applications in transportation is integrity. Proposed method for increasing integrity is investigated in this paper. The method is based on relation between horizontal and vertical GNSS errors. This method has been investigated by simulations of errors in pseudoranges (multipath). Simulation was based on real pseudoranges measured by GNSS receiver. According to results of simulation error in horizontal plane can be detected by knownerror in vertical plane with assumption that we know position in vertical plane
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 25th International Conference Radioelektronika, RADIOELEKTRONIKA 2015
ISBN
9781479981175
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
376-378
Název nakladatele
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers)
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
21. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—