Praktická analýza výkonnosti satelitní navigace pro řízení vlaků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70994234%3A_____%2F06%3A%230000003" target="_blank" >RIV/70994234:_____/06:#0000003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Practical Analysis of Satellite Navigation Performance for Train Control
Popis výsledku v původním jazyce
The presentation analyzes performance and safety requirements for Global Navigation Satellite Systems (GNSS) to support train control. It shows how the GNSS Signal-in-Space (SIS) safety requirements were derived. The requirements analysis addresses the required accuracy, integrity, and continuity of GNSS service. Safety integrity is described by means of the protection level (PL), alert limit (AL), and probability of missed detection (Pffmd, Pmd). Three basic classes of railway safety operations are identified for which GNSS SIS integrity and continuity requirements are specified. The duration of operation, which is significant for specific railway safety operations, is also considered. The analysis presented is related to the requirements specified inthe U.S. regulation "Standards for Development and Use of Processor- Based Signal and Train Control Systems" and the European CENELEC standard EN 50129 (Safety Related Electronic Systems for Railway Signaling).
Název v anglickém jazyce
Practical Analysis of Satellite Navigation Performance for Train Control
Popis výsledku anglicky
The presentation analyzes performance and safety requirements for Global Navigation Satellite Systems (GNSS) to support train control. It shows how the GNSS Signal-in-Space (SIS) safety requirements were derived. The requirements analysis addresses the required accuracy, integrity, and continuity of GNSS service. Safety integrity is described by means of the protection level (PL), alert limit (AL), and probability of missed detection (Pffmd, Pmd). Three basic classes of railway safety operations are identified for which GNSS SIS integrity and continuity requirements are specified. The duration of operation, which is significant for specific railway safety operations, is also considered. The analysis presented is related to the requirements specified inthe U.S. regulation "Standards for Development and Use of Processor- Based Signal and Train Control Systems" and the European CENELEC standard EN 50129 (Safety Related Electronic Systems for Railway Signaling).
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F06%2F0052" target="_blank" >GA102/06/0052: Lokální prvky GNSS pro železniční zabezpečovací techniku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
WCRR 2006, Montreál, Kanada
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—